• Over Leaseauto.nl

    Uw onafhankelijke Private Lease Adviseur

    • Leaseauto.nl

    • Over Leaseauto.nl
    • Wat wij voor u doen
    • Waarom leasen via ons
    • 100% Onafhankelijk Advies
    • Ons verdienmodel
    • Onze partners
    • Contact
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600

    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Over Private Lease

    Tips en achtergrondinformatie over Private Lease

         Private Lease

    • Wat is Private Lease
    • Veelgestelde vragen
    • Voordelen
    • Lease Overeenkomst
    • Kosten Private Lease
    • Eerlijke Vergelijker
    • Begrippen
    • Auto Kopen of Leasen
    • Goedkoopste Private Lease

          Veelgestelde vragen

    • Hoe werkt Private Lease?
    • Welke kosten zijn inclusief?
    • Hoeveel moet ik verdienen?
    • Moet ik betalen bij schade?
    • Kan ik als ZZP'er Private Leasen?
    • Hoe verloopt de aanvraagprocedure?
    • Heb ik schadevrije jaren nodig?
    • Heb ik bijtelling voor belasting?
    • Alle veelgestelde vragen
    • Onafhankelijk Private Lease Advies

    • Heeft u uw antwoord niet gevonden? U mag altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600
    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Alle Merken

    Alfa Romeo
    BMW
    Citroën
    Dacia
    DS
    Fiat
    Ford
    Honda

    Hyundai
    KIA
    Land Rover
    Lexus
    Mazda
    Mercedes
    MG
    Mitsubishi

    Mini
    Nissan
    Opel
    Peugeot
    Porsche
    Renault
    SEAT
    Skoda

    Smart
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Tesla
    Volkswagen
    Volvo

  • Populaire Modellen

    Audi
    A1
    A3
    Q2

    BMW
    1 Serie
    X1
    X2

    Citroën
    C1
    C3
    C4

    Fiat
    500
    Panda

    Ford
    Fiesta
    Focus
    Kuga

    Hyundai
    i10
    i20
    Kona

    Kia
    Picanto
    Ceed
    Stonic
    Niro

    Mercedes
    A-Klasse
    CLA

    MINI
    Mini

    Opel
    Corsa
    Crossland

    Peugeot
    108
    208
    2008

    Renault
    Clio
    Captur

    SEAT
    Ibiza
    Leon

    Skoda
    Scala
    Kamiq
    Enyaq iV

    Toyota
    Aygo
    Yaris

    Volkswagen
    Polo
    T-Roc
    ID.4

    Volvo
    XC40
    V60

  • Nieuws

    Autonieuws

    Van concept naar klant: De Pontiac Aztek

    Wat is aquaplaning en wat doe je ertegen?

    Smart #3 sneak preview: groot, groter, Smart?

    Private lease zonder bijtelling?

    Private lease een automaat

    Private lease occasion vergelijken

    Meer Autonieuws

    Rijtesten

    Rijtest smart #1: Gegroeid in elk opzicht

    Rijtest Dacia Jogger Hybrid 140: Zuinigheid bespaart niet altijd

    Rijtest Renault Austral: You spin me right round

    Rijtest BMW 2-serie Active Tourer: Benidorm Bastard

    Rijtest Range Rover Velar: is er nog ruimte voor?

    Rijtest Renault Kangoo E-Tech Electric: vijf deuren en een hek

    Meer Rijtesten

Niets gevonden
Bekijk alle
  • Over Leaseauto.nl

    Uw onafhankelijke Private Lease Adviseur

    • Leaseauto.nl

    • Over Leaseauto.nl
    • Wat wij voor u doen
    • Waarom leasen via ons
    • 100% Onafhankelijk Advies
    • Ons verdienmodel
    • Onze partners
    • Contact
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600

    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Over Private Lease

    Tips en achtergrondinformatie over Private Lease

         Private Lease

    • Wat is Private Lease
    • Veelgestelde vragen
    • Voordelen
    • Lease Overeenkomst
    • Kosten Private Lease
    • Eerlijke Vergelijker
    • Begrippen
    • Auto Kopen of Leasen
    • Goedkoopste Private Lease

          Veelgestelde vragen

    • Hoe werkt Private Lease?
    • Welke kosten zijn inclusief?
    • Hoeveel moet ik verdienen?
    • Moet ik betalen bij schade?
    • Kan ik als ZZP'er Private Leasen?
    • Hoe verloopt de aanvraagprocedure?
    • Heb ik schadevrije jaren nodig?
    • Heb ik bijtelling voor belasting?
    • Alle veelgestelde vragen
    • Onafhankelijk Private Lease Advies

    • Heeft u uw antwoord niet gevonden? U mag altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600
    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Alle Merken

    Alfa Romeo
    BMW
    Citroën
    Dacia
    DS
    Fiat
    Ford
    Honda

    Hyundai
    KIA
    Land Rover
    Lexus
    Mazda
    Mercedes
    MG
    Mitsubishi

    Mini
    Nissan
    Opel
    Peugeot
    Porsche
    Renault
    SEAT
    Skoda

    Smart
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Tesla
    Volkswagen
    Volvo

  • Populaire Modellen

    Audi
    A1
    A3
    Q2

    BMW
    1 Serie
    X1
    X2

    Citroën
    C1
    C3
    C4

    Fiat
    500
    Panda

    Ford
    Fiesta
    Focus
    Kuga

    Hyundai
    i10
    i20
    Kona

    Kia
    Picanto
    Ceed
    Stonic
    Niro

    Mercedes
    A-Klasse
    CLA

    MINI
    Mini

    Opel
    Corsa
    Crossland

    Peugeot
    108
    208
    2008

    Renault
    Clio
    Captur

    SEAT
    Ibiza
    Leon

    Skoda
    Scala
    Kamiq
    Enyaq iV

    Toyota
    Aygo
    Yaris

    Volkswagen
    Polo
    T-Roc
    ID.4

    Volvo
    XC40
    V60

  • Nieuws

    Autonieuws

    Van concept naar klant: De Pontiac Aztek

    Wat is aquaplaning en wat doe je ertegen?

    Smart #3 sneak preview: groot, groter, Smart?

    Private lease zonder bijtelling?

    Private lease een automaat

    Private lease occasion vergelijken

    Meer Autonieuws

    Rijtesten

    Rijtest smart #1: Gegroeid in elk opzicht

    Rijtest Dacia Jogger Hybrid 140: Zuinigheid bespaart niet altijd

    Rijtest Renault Austral: You spin me right round

    Rijtest BMW 2-serie Active Tourer: Benidorm Bastard

    Rijtest Range Rover Velar: is er nog ruimte voor?

    Rijtest Renault Kangoo E-Tech Electric: vijf deuren en een hek

    Meer Rijtesten

Niets gevonden
Bekijk alle
private lease vergelijker leaseauto.nl
Niets gevonden
Bekijk alle

Rijtest Dacia Jogger Hybrid 140: Zuinigheid bespaart niet altijd

Dacia heeft met al een flink aantal jaren een unieke positie in handen. Met beproefde Renault techniek zet het van origine Roemeense merk voor relatief weinig geld een grote MPV op de markt. De nieuwe Jogger biedt ook ruimte voor het hele gezin, waarbij er zelfs de mogelijkheid is om te kiezen voor een 7-zitter. Dat Dacia hiermee een populair merk is onder de particulier, blijkt wel uit het feit dat Dacia in onder ander Nederland en België het best verkochte merk is op de particuliere markt. Nieuw in de line-up is nu de Dacia Jogger Hybrid 140. Wij reden er mee in Portugal voor een eerste indruk.

Sterke puntenZwakke punten
+ Ruimte– Verbruik
+ Prijs– Automaat niet altijd bij de les
+ Verbruik– knullige USB-poort
Jogger Hybrid
Nieuw is dus de Hybrid

Wat is de Dacia Jogger Hybrid 140?

In principe is deze nieuwste variant op de Jogger een hybride volgens de oude stempel. Wat er in de praktijk op neer komt dat er een kleine accu aan boord is die, gevoed door de benzinemotor, diezelfde energie weer terug kan leveren als de auto daar om vraagt. Uiteraard zit de praktijk iets gecompliceerder in elkaar. De Jogger is namelijk voorzien van een 1.6 benzinemotor die 94 Pk levert. Samen met de elektromotor komt de Jogger daarmee op een systeemvermogen van 140 Pk. Beide zijn gekoppeld aan de versnellingsbak en dus in staat om de wielen aan te drijven. Dacia geeft aan dat er hierdoor in principe vier verschillende rijmodi ontstaan. De eerste is dat benzine- en elektromotor samen werken om de Jogger voort te bewegen. De tweede is enkel elektrisch, terwijl de derde juist de accu bij laadt, terwijl de benzinemotor ook de wielen aandrijft. De vierde rijmodus is stiekem een beetje smokkelen. Volgens Dacia is de vierde rijmodus namelijk regeneratief remmen, waardoor de 1.2 kWh accu geladen wordt. Daarnaast is de Jogger ook nog voorzien van een mild-hybrid techniek, waarbij een 48V accu ondersteunt op de eerste meters en bij het starten. Dacia claimt hiermee dat er, in de stad, meer dan 80% elektrisch gereden kan worden en dat het gemiddelde benzine verbruik met 40% teruggedrongen wordt.

Dacia Private Lease

Dacia is een van origine Roemeens automerk dat is opgericht in 1969. Het maakt momenteel onderdeel uit van de Renault-groep. De merknaam is afgeleid van de naam van de Romeinse provincie Dacië die bijna het hele grondgebied van het huidige Roemenië beslaat.

Dacia timmert aan de weg. Sinds 2004 heeft Dacia zeven nieuwe voertuigen geïntroduceerd, waaronder de Sandero, Sandero Stepway en Duster. Ook Dacia gaat elektrisch. Zo is de 100% elektrische Dacia Spring een ideale stadsauto.

Het Dacia Private Lease aanbod is ruim en gevarieerd en bovenal voordelig.

dacia private lease

Hoe rijdt de Dacia Jogger Hybrid 140?

Nu het technische verhaal achter de rug is, blijft de vraag wat je hier als bestuurder nu precies van merkt. Allereerst dus niets. Letterlijk overigens, want bij het omdraaien van de sleutel, blijft het stil. De auto is wel gestart, maar de benzinemotor draait niet. Wegrijden gebeurd dan ook volledig elektrisch. Vanaf ongeveer 120 kilometer per uur springt de benzinemotor dan ook pas bij. Of, zoals in het heuvelachtige landschap rondom Lissabon, wanneer er meer vermogen nodig. Deze overgang zelf is overigens nauwelijks merkbaar, ook al neemt dit niet weg dat de automatische versnellingsbak soms wat in de war is. Over het algemeen genomen rijdt de Jogger Hybrid 140 echter zeer comfortabel en is de overgang tussen de verschillende aandrijvingen dus nauwelijks merkbaar.

Ondanks de stoere plastic bumpers, is te veel off-road geen goed idee

Wat eveneens positief opvalt, is het gevoel in de besturing. Het stuurwiel zelf is prettig dik en ligt fijn in de hand. De bekrachtiging is hierbij ook niet kunstmatig licht of zwaar. Gevolg is dat de Dacia Jogger zeer precies een bocht in te sturen is en het nodige vertrouwen geeft, ook wanneer het wat harder gaat. Kleine correcties of slecht asfalt brengen de Dacia daarbij ook niet uit balans. Ondanks dat worden kleine oneffenheden in het wegdek soms toch wat hard doorgegeven in het interieur. Dit neemt echter niet weg dat de Jogger Hybrid 140 over de gehele lijn genomen een comfortabele auto is. Waarbij met name ook de stilte in het interieur opvalt.

Voordelige Elektrische Private Lease Auto’s

Het Elektrische Private Lease Aanbod groeit gestaag. De meeste volledig nieuwe auto’s hebben een elektrische aandrijving. En ook van bestaande modellen zoals de Peugeot 208 en Opel Corsa komen er elektrische uitvoeringen beschikbaar. Op Leaseauto.nl is altijd het grootste Private Lease Aanbod te vinden.

Sterke punten Dacia Jogger Hybrid 140

Uiteindelijk blijft het sterkste verkoopargument van de Jogger ook in de Hybrid 140 nog steeds overeind; veel ruimte voor een relatief bescheiden bedrag. De accu snoept hierbij ook geen ruimte van het interieur weg, deze is namelijk slim geplaatst op de positie waar normaal de gastank zit van de Eco-G uitvoering. Die ruimte zorgt er ook voor dat Dacia de Jogger eenvoudig aan kan bieden als 7-zitter, waarbij het het enige merk is dat dit voor elkaar krijgt voor iets meer dan €20.000. Ondanks deze prijsstelling is het interieur er door de generaties wel op vooruit gegaan. Daar waar de eerste generaties Dacia voornamelijk een grijze bedoeling waren, is dit toch wel anders in de huidige. Door middel van slim spelen met contrasterende kleuren ontstaat een aangenaam interieur. Positief verrast zijn we ook over het verbruik. In de stad ondersteunt de elektromotor dusdanig dat dat de benzinemotor zelden aanspringt. Ook in het heuvelachtige landschap komt dit zelden voor, omdat tijdens het dalen de accu weer voldoende bijgeladen is. Hierdoor is een verbruik van 1 op 20 zeer eenvoudig haalbaar. Voor een auto van dit formaat een knappe prestatie.

De nieuwe motor waar het allemaal om draait

Zwakke punten Dacia Jogger Hybrid 140

Hierboven haalde we de juiste omstandigheden voor een positief verbruik al aan. Op de snelweg is dit echter een ander verhaal. Wanneer de benzinemotor aanspringt, draait er namelijk een ‘gewone’ 1600 cc motor. Dit zorgt ervoor dat het verbruik sterk stijgt, naar rond de 1 op 12,5. Eigenlijk hadden we hier toch beter verwacht. Sowieso moet de motor er gevoelsmatig wat hard aan trekken, wat met name blijkt bij een kickdown. De versnellingsbak moet hierbij net iets te ver terug, waardoor de motor flink wat toeren draait. De automaat lijkt daarnaast ook niet altijd even bij de les. Bij net niet de kickdown gebruiken lijkt de automaat even te twijfelen wat nu precies de bedoeling is, waardoor er tussen het intrappen van het gaspedaal en de daadwerkelijke versnelling net iets te veel tijd zit. Feit blijft wel, dat voor wie gewoon met het verkeer mee rijdt, de motor en bak combinatie zeer prettig samen werken. Ook in de stad biedt juist de elektromotor nog voldoende koppel om vlot door te rijden. Om ook nog een beetje te muggenziften; Er is een USB-poort naast het scherm op het dashboard. Deze is voor een (optionele!) telefoonhouder. Punt is wel dat wanneer deze houder niet geplaatst is, de USB-poort nogal opvalt en het er op lijkt alsof deze achteraf er nog even in geplakt is. Verder is de Dacia overigens keurig afgewerkt.

De Jogger biedt nog steeds ruimte voor het hele gezin

Uitrusting Dacia Jogger Hybrid 140

De Hybrid 140 is beschikbaar in twee uitvoeringen, de Expression en de Extreme. Beide standaard als 7-zitter en een nieuw volledig digitaal TFT-display als cockpit. Waarbij wij gereden hebben met de Expression. Ten opzichte van de standaard Essential uitvoeringen, zijn twee extra zitplaatsen en een automatische versnellingsbak voor de Hybrid 140 standaard. Verder komen daar nog zaken als airco en cruise control bij. Ook het 8 inch scherm in de middenconsole is onderdeel van de Expression uitvoering. Aan de buitenzijde vinden we dan nog mistverlichting aan de voorkant en dakdragers op het dak. Al met al dus een optielijst die precies biedt wat er verwacht wordt, waardoor je niet voor verassingen komt te staan.

Enkel leverbaar als automaat. Die climate control kost je overigens extra

Conclusie

Uiteindelijk blijven de kernwaarden van Dacia uiteraard ook in de Jogger Hybrid 140 overeind. Wie dus voor relatief weinig geld een ruime auto zoekt, kan eigenlijk niet om Dacia heen. De Hybrid 140 uitvoering biedt daar dan ook nog een prettige aandrijflijn bij, die zeker in de juiste omstandigheden zeer zuinig met de brandstof omspringt. Nu is het wel zo dat de Hybrid 140 (vanaf €29.650) €4000 meer kost dan de TCe 100 Eco-G (vanaf €25.700). Deze biedt ook 7 zitplaatsen en dezelfde opties. Het enige wat de bestuurder dan mist is een automaat, dat nieuwe TFT-display in de cockpit en natuurlijk de hybride aandrijving. Een uitgebreide test zal uit moeten wijzen hoe het praktijkverbruik dit prijsverschil kan opvangen. Vooralsnog lijkt de TCe 100 Eco-G met LPG- en benzinetank echter de betere aanbieding. Behalve voor wie dus veel in de stad rijdt, of per se een automaat wenst.

De Hybrid 140 Extreme is stiekem niet groter

Private Lease Elektrische Auto

Een belangrijk voordeel van een Private Lease Elektrische Auto is dat de leasemaatschappij de hogere aanschafprijs betaalt en het risico draagt voor de onzekere restwaarde van de elektrische auto. De private lease prijsverschillen tussen zijn leasemaatschappijen zijn bij elektrische auto’s nog groter dan bij benzine auto’s. Via een eerlijke private lease vergelijker zoals die van Leaseauto.nl valt er veel geld te besparen.

Het bericht Rijtest Dacia Jogger Hybrid 140: Zuinigheid bespaart niet altijd verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

 Leaseauto.nl

  • Over ons
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Contact

  Private lease

  • Wat is Private Lease
  • Begrippen
  • Private Lease voorwaarden
  • Eerlijke Lease Vergelijker
  • Veelgestelde vragen
  • Voordeligste Private Lease

   Stadsauto's

  • Kia Picanto
  • Fiat 500
  • Ford Fiesta
  • Volkswagen up!
  • Hyundai i10
  • Toyota Aygo X
  • Suzuki Swift

   Compacte hatchback

  • Citroën C3
  • Renault Clio
  • Opel Corsa
  • Toyota Yaris
  • Peugeot 208
  • Kia Ceed
  • Seat Ibiza
  • Volkswagen Polo

   Hatchback

  • Ford Focus
  • Kia ProCeed
  • Opel Astra
  • Peugeot 308
  • Renault Megane 
  • Citroen C4
  • Seat Leon
  • Volkswagen Golf

   SUV/ Crossover

  • Ford Puma
  • Hyundai Kona
  • Kia Stonic
  • Opel Mokka
  • Skoda Kamiq
  • Volkswagen T-Cross
  • Volvo XC40
  • Peugeot 2008
  • Renault Captur


Private Lease Aanbiedingen per Merk

Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Dacia, DS, Fiat, Ford, Kia, Honda, Hyundai, Mini, Mazda, Mercedes, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Suzuki, Toyota, Tesla, Volkswagen, Volvo

Leaseauto.nl contact
Niets gevonden
Bekijk alle
  • Alle Private Lease Aanbiedingen
  • Elektrische Auto’s
  • Populaire merken
    • Fiat
    • Ford
    • Hyundai
    • Kia
    • Opel
    • Peugeot
    • Skoda
    • Volkswagen
  • Over Private Lease
  • Over Leaseauto.nl
  • Contact