\n
Design<\/h3>\n\n\n\n
Ford heeft na lange tijd opnieuw voor de naam Puma gekozen. Net als zijn voorganger wordt de huidige Puma gekenmerkt door amandelvormige koplampen die bovenop de neus liggen.<\/p>\n\n\n\n
Veel autofabrikanten laten hun auto\u2019s door ontwerptrucjes groter lijken dan ze zijn. Ford lijkt het tegenovergestelde te doen. Op foto\u2019s lijkt de Ford Puma een hoge Fiesta, maar in werkelijkheid is hij een stuk langer, hoger en breder. <\/p>\n\n\n\n
Hier staat toch echt een forse crossover. Vergeleken met het \u00fcber-zakelijke of overdreven agressieve uiterlijk van andere crossovers heeft de Ford Puma een geheel eigen styling.<\/p>\n\n\n\n
De Ford designers hebben gekozen voor een vloeiend lijnenspel. Dit maakt de Puma interessant en aantrekkelijk om te zien. De Puma ziet er van alle kanten goed uit, maar vooral de zijkant is met zijn vloeiende welvingen indrukwekkend.<\/p>\n\n\n\n
Hoewel de Puma meer een hoge hatchback is dan een SUV, biedt hij wel de voordelen van een SUV; een hoge zitpositie met prima zicht en gemakkelijk in- en uitstappen. <\/p>\n\n\n\n
<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Verlichting<\/h3>\n\n\n\n
De stijlvolle bovenop de neus liggende dagrijverlichting met LED-technologie is niet alleen een onderscheidend designelement, maar draagt dankzij hun hoge output ook aanzienlijk bij aan de actieve veiligheid. <\/p>\n\n\n\n
De bolle koplampen, het enige element dat nog aan de oude Puma doet denken, vormen samen met de grote gapende grille een guitig gezichtje. Ook de achterkant met de hoge achterlichten is geslaagd, al kunnen de grote reflectoren en diffuser-achtige inham niet verhullen dat de Puma een enorme bumper heeft.<\/p>\n\n\n\n
Veel auto\u2019s hebben meesturende koplampen die reageren op de besturing. Ford pakt dit slimmer aan door via een camera te bepalen hoe de weg verloopt. Al voor het insturen wordt de lichtbundel aangepast. Bochten en kruisingen worden daardoor vroegtijdig en beter uitgelicht.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n\n\n\n\n
Infotainment<\/h3>\n\n\n\n
Het infotainment-systeem is keurig verzorgd, met ondersteuning voor Apple Carplay en Android Auto. In plaats van een traditionele snelheidsmeter en toerenteller heeft de Puma een groot beeldscherm achter het stuurwiel. <\/p>\n\n\n\n
Ford maakt daarbij optimaal gebruik van de mogelijkheden die dit beeldscherm biedt. Zo wordt afhankelijk van de gekozen rijmodus (economisch, sportief, normaal, etc.) de indeling aangepast. De bestuurder kan zelf altijd nog kiezen voor meer of minder informatie.<\/p>\n\n\n\n
Omdat niet alle multimedia functionaliteit standaard is op alle uitvoeringen, is het belangrijk om hierop te letten bij het vergelijken van Ford Puma private lease aanbiedingen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Praktisch<\/h3>\n\n\n\n
De Puma is een compacte crossover waarin iedereen comfortabel kan zitten. De ruimte achterin is net voldoende voor grote volwassenen. De ruimte voorin is ruim. <\/p>\n\n\n\n
Opmerkelijk is dat de bestuurdersstoel relatief hoog is. Dit komt omdat zaken die meestal in de bagageruimte liggen (bandenreparatieset, gevarendriehoek, etc.) bij de Puma onder de bijrijdersstoel liggen. Hierdoor zijn ze in noodsituaties direct voor handen en is er achterin extra ruimte ontstaan. <\/p>\n\n\n\n
Ford heeft bij de Puma volop ingezet op praktische mogelijkheden. Bijvoorbeeld met de Megabox. Een diepe opbergruimte van 80 liter in de bagagevloer met een eigen afwateringskanaal. Maar ook de afritsbare en wasbare stoelhoezen zijn ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. <\/p>\n\n\n\n
<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div>\n\n\n<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n\n\n\n\n
Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n
De veelheid aan veiligheidsvoorzieningen en rijhulp-systemen is indrukwekkend. <\/p>\n\n\n\n
Zo herkent de elektronica niet alleen voetgangers, maar ook fietsers. Opvallend is dat fietsers al van grote afstand herkend worden. De auto maakt daardoor geen noodstop op het laatste moment, maar remt geleidelijk af.<\/p>\n\n\n\n
Ook de adaptieve cruise-control is slim. De snelheid wordt automatisch aangepast wanneer een bord met een aanduiding van een maximumsnelheid wordt gezien. In de file kan de bestuurder het werk grotendeels aan de auto zelf overlaten.<\/p>\n\n\n\n
Omdat niet alle veiligheidssystemen standaard zijn op alle uitvoeringen is het belangrijk om hierop te letten bij het vergelijken van Ford Puma private lease aanbiedingen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n
Alle nieuwe modellen die Ford momenteel introduceert zijn elektrisch of in ieder geval deels elektrisch aangedreven. Bij de Puma is gekozen voor de eenvoudigste vorm van elektrische aandrijving: de “mild hybrid”. Hierbij wordt bewegingsenergie omzet in elektriciteit tijdens remmen en uitrollen (dus niet opladen aan een stekker). <\/p>\n\n\n\n
De hybride motor biedt extra trekkracht en de techniek levert stroom voor de elektrische systemen in de auto. Indien mogelijk wordt \u00e9\u00e9n cilinder uitgeschakeld. Al die ingrepen leveren tot 9 procent brandstofbesparing op.<\/p>\n\n\n\n
De Puma is leverbaar met een 125pk en een 155pk motor. De 125pk versie van de Ford Puma is in private lease de meest gekozen optie. <\/p>\n\n\n\n
Het uitmuntende weggedrag is een van de sterkste punten van de Puma. Dit zorgt voor extra veel rijplezier.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n
\n
<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n\n
Interieur<\/h3>\n\n\n\n
Het dashboard van de Puma heeft een eenvoudige, intu\u00eftieve lay-out met een opvallend vrijstaand infotainment-display. Het scherm is mooi hoog gemonteerd waardoor het goed te zien is tijdens het rijden. <\/p>\n\n\n\n
De afwerking van het interieur is afhankelijk van de uitvoering. Zo worden de Titanium-modellen geleverd met stijlvolle dashboardafwerking met een donker houteffect. De sportieve ST-Line-versies zijn voorzien van chromen design elementen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n