\n
Design<\/h3>\n\n\n\n
Ford heeft na lange tijd opnieuw voor de naam Puma gekozen. Net als zijn voorganger wordt de huidige Puma gekenmerkt door amandelvormige koplampen die bovenop de neus liggen.<\/p>\n\n\n\n
Veel autofabrikanten laten hun auto\u2019s door ontwerptrucjes groter lijken dan ze zijn. Ford lijkt het tegenovergestelde te doen. Op foto\u2019s lijkt de Ford Puma een hoge Fiesta, maar in werkelijkheid is hij een stuk langer, hoger en breder. <\/p>\n\n\n\n
Hier staat toch echt een forse crossover. Vergeleken met het \u00fcber-zakelijke of overdreven agressieve uiterlijk van andere crossovers heeft de Ford Puma een geheel eigen styling.<\/p>\n\n\n\n
De Ford designers hebben gekozen voor een vloeiend lijnenspel. Dit maakt de Puma interessant en aantrekkelijk om te zien. De Puma ziet er van alle kanten goed uit, maar vooral de zijkant is met zijn vloeiende welvingen indrukwekkend.<\/p>\n\n\n\n
Hoewel de Puma meer een hoge hatchback is dan een SUV, biedt hij wel de voordelen van een SUV; een hoge zitpositie met prima zicht en gemakkelijk in- en uitstappen. <\/p>\n\n\n\n
<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Verlichting<\/h3>\n\n\n\n
De stijlvolle bovenop de neus liggende dagrijverlichting met LED-technologie is niet alleen een onderscheidend designelement, maar draagt dankzij hun hoge output ook aanzienlijk bij aan de actieve veiligheid. <\/p>\n\n\n\n
De bolle koplampen, het enige element dat nog aan de oude Puma doet denken, vormen samen met de grote gapende grille een guitig gezichtje. Ook de achterkant met de hoge achterlichten is geslaagd, al kunnen de grote reflectoren en diffuser-achtige inham niet verhullen dat de Puma een enorme bumper heeft.<\/p>\n\n\n\n
Veel auto\u2019s hebben meesturende koplampen die reageren op de besturing. Ford pakt dit slimmer aan door via een camera te bepalen hoe de weg verloopt. Al voor het insturen wordt de lichtbundel aangepast. Bochten en kruisingen worden daardoor vroegtijdig en beter uitgelicht.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n