\n
Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n
Ook qua veiligheid en rijhulpsystemen is de Audi A1 Sportback helemaal bij de tijd. Allerhande actieve veiligheidsvoorzieningen zijn overgenomen uit de duurdere modellen.. <\/p>\n\n\n\n
Zo houdt de Audi A1 Sportback automatisch een veilige afstand tot de voorligger, helpt hij om op de eigen rijstrook te blijven en maakt hij inparkeren eenvoudig. <\/p>\n\n\n\n
De standaard lane assist komt van pas om boven de 65 km\/h binnen de wegbelijning te blijven. Met adaptive cruise control is de ruimte tussen de eigen auto en de voorganger in te stellen. <\/p>\n\n\n\n
Audi pre sense front reageert op mogelijk gevaar van andere voertuigen, overstekende voetgangers en fietsers. <\/p>\n\n\n\n
Niet alle veiligheidssystemen zitten standaard op alle uitvoeringen. Bij het vergelijken van de Audi A1 private lease aanbiedingen is het daarom van belang goed bij specificaties naar de veiligheidssystemen te kijken.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n
Het verhaal van de Audi A1 begint met de Audi Metroproject Quattro, een conceptauto uit 2007. Hij wordt dat jaar eerst getoond op de Motor Show van Tokyo. Dit voertuig heeft 4 zitplaatsen en bevat een nieuwe plug-in hybride krachttrein. <\/p>\n\n\n\n
Daarin wordt een 1.4 Turbo TFSI van 110,4 kW gekoppeld aan een elektrische motor van 29,8 kW. De benzinemotor drijft daarbij de voorwielen aan, de elektrische motor drijft de achterwielen aan. De hybride is gekoppeld aan een S-Tronic transmissie met 6 snelheden.<\/p>\n\n\n\n
De A1 is leverbaar met motoren met vermogens van 95 tot 200 pk. De 30 TFSI is de voor de hand liggende private lease keuze. <\/p>\n\n\n\n
De 1.0 liter 3-cilinder turbomotor is goed voor 116 pk \/ 200 Nm. Al bij een laag toerental levert hij veel trekkracht. De manier waarop de koppeling aangrijpt en de motor toeren opbouwt is heel verfijnd. <\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n