\n
Infotainment<\/h3>\n\n\n\n De Leon is uitgerust met een modern audio-, communicatie- en navigatiesysteem. De interface heeft veel weg van Apple en Tesla. <\/p>\n\n\n\n
De mogelijkheden van het nieuwe infotainment-system zijn uitgebreid. Wie wil kan ook gebruikmaken van de eigen smartphone. Die kan worden gekoppeld via Apple Carplay of Android Auto.<\/p>\n\n\n\n
Het scherm achter het stuur heeft drie basis-layouts die naar wens ingedeeld kunnen worden. Seat maakt maximaal gebruik van de vrijheid die beeldschermen bieden ten opzichte van de oude klokken en meters. <\/p>\n\n\n\n
Seat heeft een slimme, spraakgestuurde assistent ontwikkeld die communiceert met Alexa. Met de term “Hola, hola” wordt hij geactiveerd. <\/p>\n\n\n\n
Omdat niet alle multimedia functionaliteit standaard is op alle uitvoeringen, is het belangrijk om hierop te letten bij het vergelijken van Seat Leon private lease aanbiedingen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Praktisch<\/h3>\n\n\n\n De ruimte voorin is riant. Zelfs lange bestuurders kunnen nauwelijks bij de pedalen als de voorstoel volledig naar achteren is gezet.<\/p>\n\n\n\n
Ook de achterbank en de bagageruimte bieden voldoende plek voor mensen en spullen. De portiervakken zijn ruim. En er zijn handige vakjes voor bijvoorbeeld mobiele telefoons op de rugleuningen van de voorstoelen.<\/p>\n\n\n\n
De ruime kofferbak is minimaal 380- en maximaal 1.237 liter groot. Dankzij een in hoogte verstelbare bagagebodem is het eenvoudig om een vlakke laadvloer te cre\u00ebren.<\/p>\n\n\n\n
Wie meer bagageruimte wil, kan kiezen voor de stationwagon uitvoering, de Seat Sportstourer.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div>\n\n\n<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n\n\n\n\n
Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n De Leon is uitgerust met moderne veiligheidssystemen. Standaard is een noodstopsysteem met voetgangersherkenning, actieve rijstrookassistentie en een waarschuwing voor tegemoetkomend verkeer tijdens het afslaan.<\/p>\n\n\n\n
Qua semi-zelfrijdende functies is de Leon een innovatieve trendsetter. De Leon kan namelijk op basis van informatie van sensoren en uit het navigatiesysteem vaart minderen bij het naderen van gevaarlijke verkeerssituaties. Denk daarbij aan kruispunten, rotondes of scherpe bochten. <\/p>\n\n\n\n
Het is fijn dat de Leon met de bestuurder meedenkt en dat op een hele natuurlijke manier laat weten. Ook de stuurassistent doet het werk zo subtiel dat het nooit opdringerig is. <\/p>\n\n\n\n
Omdat niet alle semi-zelfrijdende standaard zijn op alle uitvoeringen is het goed om hierop te letten bij het vergelijken van Seat Leon private lease aanbiedingen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n De 1.0 TSI Reference is de populairste Seat Leon motor in private lease. Een hele fijne zuinige motor.<\/p>\n\n\n\n
Interessant is ook de 1.5 eTSI mild hybrid motor. Deze heeft een elektrische startdynamo en de energie die vrijkomt bij het remmen wordt opgeslagen. Het systeem maakt de aandrijving net iets pittiger \u00e9n zuiniger.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n
\n
<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n\n
Interieur<\/h3>\n\n\n\n Seat volgt de trend om zoveel mogelijk zaken te bedienen via een beeldscherm en daarmee het aantal knoppen en hendels te beperken. <\/p>\n\n\n\n
In de Leon zijn alle knoppen verdwenen. In het midden zit een groot 10,1-inch infotainmentscherm. Ook achter het stuur zit een volledig digitaal instrumentarium: de Virtual Cockpit.<\/p>\n\n\n\n
Een verlichte sierstrip loopt om het dashboard van het ene portier naar het andere. Als er een voertuig in de dodehoek zit, dan lichten de hoeken van deze sierstrip oranje op om te waarschuwen voor gevaar. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n