\n
Infotainment<\/h3>\n\n\n\n
De uit twee schermen bestaande Virtual Cockpit is standaard in combinatie met het navigatiesysteem MMI Plus. De klokken (snelheidsmeter en toerenteller) zijn vervangen door een groot beeldscherm. De flexibel in te delen schermen zien er prachtig uit.<\/p>\n\n\n\n
Het centraal op het dashboard geplaatste touchscreen vervangt de meeste knoppen. In de middentunnel is een kleine knop te vinden om het audiosysteem te bedienen. Deze knop kan worden ingedrukt, maar is ook gevoelig voor slepende bewegingen. Het scherm is ook via touch te bedienen. Dit maakt het gebruik van Apple Carplay en Android Auto eenvoudig.<\/p>\n\n\n\n
Een optioneel infotainment-systeem kan dankzij een Internet-verbinding sattelietbeelden van Google Earth over de plattegrond tonen om het navigeren nog makkelijker te maken.<\/p>\n\n\n\n
Niet alle multimedia opties zitten op alle uitvoeringen. Bij het vergelijken van de Audi A3 Sportback private lease aanbiedingen is het daarom van belang goed naar de multimedia specificaties te kijken.<\/p>\n\n\n\n
<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Praktisch<\/h3>\n\n\n\n
Voorin biedt de Sportback meer dan voldoende hoofd- en beenruimte. Ook op de achterbank is er voldoende zitruimte. <\/p>\n\n\n\n
De kofferruimte is vergelijkbaar met die van zijn belangrijkste concurrenten. Hij is bijvoorbeeld even groot als de kofferbak van de BMW 1 Serie.<\/p>\n\n\n\n
De praktische bruikbaarheid wordt vergroot door de aanwezigheid van een in hoogte verstelbare vloer. In de laagste stand biedt deze extra bagageruimte. In de hoogste stand ontstaat er een praktische vlakke laadruimte als de achterbank is neergeklapt.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div>\n\n\n<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n\n\n\n\n
Veiligheid<\/h3>\n\n\n\n
Ook qua veiligheid en rijhulpsystemen is de Audi A3 Sportback helemaal bij de tijd. Allerhande actieve veiligheidsvoorzieningen zijn leverbaar. <\/p>\n\n\n\n
Teleurstellend is dat lang niet alle veiligheid en rijhulpsystemen standaard geleverd worden op de instapuitvoering. Zo zijn verkeersbordherkenning of dodehoekdetectie niet standaard. Zelfs bij auto’s uit een lager segment zijn veel van deze zaken inmiddels standaard. <\/p>\n\n\n\n
Noemenswaardig is het Car2X systeem waarmee auto’s onderling communiceren. Terwijl een camera en radar de bestuurder kunnen assisteren op basis van de huidige situatie, is dankzij informatie van Car2X al kilometers van tevoren informatie beschikbaar over ongevallen, gladheid of andere bijzondere situaties. <\/p>\n\n\n\n
Omdat niet alle veiligheidssystemen standaard op alle uitvoeringen zitten is het van belang om bij het vergelijken van Audi A3 Sportback private lease aanbiedingen op de veiligheidssystemen te letten.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n
De 30 TFSI benzinemotor is de voor de hand liggende keuze bij Audi A3 Private Lease. Hij levert ruim voldoende kracht en souplesse en is niet te rumoerig. <\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n
\n
<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n\n
Interieur<\/h3>\n\n\n\n
De vormgeving van het dashboard is al even scherp als die van de buitenkant van de auto. Inleg van aluminium en carbon zorgt samen met de geheel zwarte bekleding van de hemel en zijpanelen voor een luxe uitstraling. <\/p>\n\n\n\n
De A3 Sportback volgt de trend die is ingezet met de grotere modellen van Audi om zoveel mogelijk functies te bedienen via een centraal beeldscherm. Daardoor is het aantal knoppen op het dashboard gering en dat geeft een opgeruimd en rustig beeld.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
Audi A3 Sportback Private Lease | design en rijimpressie<\/h2>\n\n\n\n