{"id":24620,"date":"2021-12-08T21:33:56","date_gmt":"2021-12-08T21:33:56","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=24620"},"modified":"2021-12-22T15:35:17","modified_gmt":"2021-12-22T14:35:17","slug":"rijtest-fiat-tipo-cross-geen-cent-teveel","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-fiat-tipo-cross-geen-cent-teveel\/","title":{"rendered":"Rijtest Fiat Tipo Cross: geen cent teveel!"},"content":{"rendered":"\n
Fiat is al sinds jaar en dag sterk in kleine auto\u2019s, denk aan de 127, de Panda en de 500. Om de \u00e9\u00e9n of andere reden hebben de grotere Fiats het altijd moeilijker op de markt. Denk aan de Croma, een geslaagde auto maar nooit een kassucces geweest. Voor de middenklasse geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, ze draaien lekker mee in de verkoop, maar gaan niet als warme broodjes over de toonbank.<\/strong><\/p>\n\n\n\n De naam Tipo dateert al van 1988, toen nog geschreven als TIPO.<\/em>, dus met de punt erachter. Zijn opvolgers droegen andere namen: Bravo\/Brava, Stilo en weer Bravo. Sinds 2017 is de naam Tipo weer terug. Deze auto werd in eerste instantie enkel geleverd als sedan, later kwamen daar de hatchback en station bij. De sedan is ondertussen niet meer leverbaar, Nederland is nu eenmaal geen liefhebber van de sedan. In 2021 heeft de reeks een facelift gehad. Naast een flinke kwaliteitsslag bij de bestaande modellen is er ook een model aan het gamma toegevoegd: de Fiat Tipo Cross. HET verkoopargument voor deze auto is de geboden uitrusting en ruimte tegen een goede prijs. In deze test gaan we ondervinden of Fiat hierin geslaagd is.<\/p>\n\n\n\nSterktes<\/strong><\/td> Zwaktes<\/strong><\/td><\/tr> + Prijs<\/td> \u2013 Interieur<\/td><\/tr> + Herkenbaar front<\/td> \u2013 Materiaalgebruik<\/td><\/tr> + Ruimte<\/td> \u2013 Multimediascherm<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n