{"id":24688,"date":"2021-11-26T15:48:14","date_gmt":"2021-11-26T15:48:14","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=24688"},"modified":"2022-01-04T15:05:57","modified_gmt":"2022-01-04T14:05:57","slug":"rijtest-kia-ceed-gt-line-gewoon-lekker-gewoon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-kia-ceed-gt-line-gewoon-lekker-gewoon\/","title":{"rendered":"Rijtest Kia Ceed GT-Line: Gewoon lekker gewoon"},"content":{"rendered":"\n
Rijtest Kia Ceed GT-Line: Gewoon lekker gewoon<\/h2>\n\n\n\n
Kia en moederbedrijf Hyundai behoren tot de voorhoede met elektrisch rijden. Toch vind ik mezelf op weg naar Kia voor een rijtest met een Kia Ceed met een viercilinder benzinemotor. Niet elektrisch, niet hybride. Is deze auto nog wel bij de tijd?<\/strong><\/p>\n\n\n\n
Wat is de Kia Ceed GT-Line?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
Tussen 2010 en 2013 schitterde de Kia Ceed (toen nog Cee\u2019d) als \u2018reasonably priced car\u2019 bij Top Gear. Als toonbeeld van een doorsnee en saai automobiel werd hij door talloze beroemdheden over het circuit getrapt. Anno 2021 is de Kia Ceed veel veranderd, en toch ook weer niet.<\/p>\n\n\n\n
Naast de familie-uitbreiding met de ProCeed, de Xceed en de Ceed Sportswagon staat de gewone Ceed nog steeds sterk als hatchback. Vier portieren, een grote kofferdeksel: gewoon zoals we ze kennen van vroeger. Hij is er met een mild hybride motor, maar de sportievere modellen doen het gewoon met een ouderwetse 1,5 liter vierpitter voorin.<\/p>\n\n\n\n