{"id":24952,"date":"2021-09-29T12:34:06","date_gmt":"2021-09-29T11:34:06","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=24952"},"modified":"2023-02-07T07:16:47","modified_gmt":"2023-02-07T06:16:47","slug":"rijtest-renault-captur-r-s-line-naar-het-bal-met-het-verkeerde-masker","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-renault-captur-r-s-line-naar-het-bal-met-het-verkeerde-masker\/","title":{"rendered":"Rijtest Renault Captur R.S. Line: Naar het bal met het verkeerde masker"},"content":{"rendered":"\n

We kennen de Renault Captur allemaal, het is immers een van de eerste echte crossovers. In den beginne was de Captur nieuw en anders, nu zie je steeds vaker crossovers over onze wegen sjezen. Dus, wat nu? Renault moet de Captur nieuw en fris houden en zorgen dat ze opvallen tegenover de rest van de crossoverclub. Hoe doen ze dat? Met de Captur R.S. Line. Hoe is dat gelukt? Dat lees je hier.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Sterktes<\/strong><\/td>Zwaktes<\/strong><\/td><\/tr>
+ Prettig in de omgang<\/td>\u2013 Knullig scherm<\/td><\/tr>
+ Hoge kwaliteit<\/td>\u2013 Identiteitscrisis<\/td><\/tr>
+ Verrassend veel passagiersruimte<\/td>\u2013 Draadloos opladen vertoont kuren<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Wat is de Renault Captur?<\/h2>\n\n\n\n

De Renault Captur is een van de eerste crossovers die men ter aarde bracht in de grote crossover-revolutie van een aantal jaar geleden. Toen de tijd was de Captur rond en leek het een klein beetje op een grote, ietwat opgeblazen Clio. Nu oogt de Captur heel anders. De Renault Captur heeft scherpe lijnen en agressieve styling, helemaal in lijn met de tijd. De R.S. Line geeft nog wat extra schwung aan het geheel.<\/p>\n\n\n\n

De Captur heeft de vernieuwde en typische designtaal van het huidige Renaultgamma overgenomen. Zo vind je aan de voorkant de karakteristieke koplampen in de omgevallen U-vorm, hetzelfde geldt voor de achterlichten. Het is qua looks een echte Renault.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
De Renault Captur R.S. Line<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Qua afmetingen lijkt de Captur soms groot en soms juist niet. Af en toe keken wij ernaar en vonden we hem erg flink, op andere momenten viel hij een beetje weg naast wat echt grote SUV\u2019s. De interieurruimte is adequaat voor vier volwassenen, de achterbak laat wat te wensen over Dit komt vooral door de verhoogde bodem, die ruimte cre\u00ebert voor het gereedschap in de vloer van de kofferbak.<\/p>\n\n\n\n

De uitvoering die wij hebben meegekregen was de Renault Captur E-Tech Hybrid 145 R.S. Line. In het kort betekent dit dat het testmodel van ons een sportieve uitvoering was van een volgeladen model. De Captur heeft sportieve accentjes en wat performance-achtige details, dit is volgens ons vooral waar de R.S. Line in naar voren komt.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n\n
\n
\n

Renault Private Lease<\/h2>\n\n\n\n

Renault heeft al jarenlang zijn eigen onderscheidende modellen die de liefhebbers aanspreken. Veel ruimte en aandacht voor veiligheid zijn de vaste ingredi\u00ebnten.<\/p>\n\n\n\n

Mede daarom is Renault al decennialang een van de populairste auto\u2019s in Nederland. Ook Renault private lease<\/a> is populair. <\/p>\n\n\n\n

Een Renault voor iedereen<\/h4>\n\n\n\n

De vriendelijk ogende Twingo<\/a> en Zoe<\/a> zijn de kleinste, gevolgd door de populaire Clio<\/a>. De hogere modellen als de Captur<\/a> en\u00a0Kadjar<\/a>\u00a0en\u00a0Arkana<\/a> zijn ideale gezinsauto’s. <\/p>\n\n\n\n

De stijlvolle Megane<\/a> is nu als elektrische auto leverbaar.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\"private<\/a><\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Hoe rijdt hij?<\/h2>\n\n\n\n

De Captur beschikt over 140 paarden die staan te trappelen om je vooruit te sleuren. 33 van die paarden zijn elektrisch. De motor doet de bulk van het werk, maar vaak genoeg schakelt de Captur vanzelf naar volledig elektrisch rijden. Bijvoorbeeld bij optrekken, langzaam rijden en bij constante snelheden op de snelweg. Dit verbaasde ons, want dit betekent dat we rustig voort worden gestuwd met 120 km\/u door 33 elektrische pk\u2019s.<\/p>\n\n\n\n

Op het gebied van de vering van de Captur hebben we interessante ontdekkingen gedaan. De auto veert op sommige momenten erg strak en hard, terwijl op de andere momenten de auto aanvoelt als een springkussen. Dit heeft niets te maken met de R.S. line uitvoering, aangezien er geen aanpassing aan het veersysteem is gedaan bij deze uitvoering. Daarnaast kan de vering ook niet worden aangepast bij de rijstanden, dit is dus ook niet het euvel. Hierdoor is de auto soms wat oncomfortabel en beweegt hij af en toe onverwachts.<\/p>\n\n\n\n

We kunnen vrij goed zien wat er om ons heen gebeurt, er zijn wel wat dode hoeken door de vorm van de carrosserie. Maar, die worden vooral tijdens het parkeren goed opgehelderd door de 360-graden camera. De camera kan ook worden ingeschakeld bij vooruitrijden, dus dat is ideaal. De bak van de Captur is erg goed, schakelen gaat onmerkbaar, zo ook het overschakelen van benzine naar elektrisch.<\/p>\n\n\n\n

Qua rijervaring is de Captur over het algemeen prettig. Naast die ietwat vreemde vering is de auto comfortabel. De motor maakt bijna geen geluid en de auto en haar infotainmentsysteem is prettig in de omgang.<\/p>\n\n\n\n

\"De
De E-Tech Hybrid uitvoering zorgt voor 33 elektrische Pk\u2019s<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Sterke punten<\/h2>\n\n\n\n

Fiat Lease Aanbiedingen<\/p>\n\n\n\n

Steeds meer mensen kiezen voor Renault Captur Private Lease<\/a>. Een voordelige manier om zorgeloos in deze nieuwe auto te rijden. Via Renault Private Lease<\/a> zijn bijna alle modellen te bestellen. <\/p>\n\n\n