{"id":25412,"date":"2021-12-30T14:53:56","date_gmt":"2021-12-30T14:53:56","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=25412"},"modified":"2022-01-04T14:59:34","modified_gmt":"2022-01-04T13:59:34","slug":"rijtest-opel-corsa-e-the-comeback-kid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-opel-corsa-e-the-comeback-kid\/","title":{"rendered":"Rijtest Opel Corsa-e: the comeback kid"},"content":{"rendered":"\n
Met de eerste elektrische Corsa is Opel bezig met een hevige vernieuwingsdrift onder de vleugels van Stellantis. De Opel Corsa F is gebaseerd op de Peugeot 208, maar heet in elektrische vorm de Opel Corsa-e. Hoe zit dat? Wij leggen het uit.<\/strong><\/p>\n\n\n\n De nieuwste generatie van de Opel Corsa is in samenwerking met het toenmalige PSA ontwikkeld. De vorige eigenaar van het merk, General Motors, was in 2017 al bezig met de ontwikkeling van de Corsa van de F-generatie. Deze is er echter nooit gekomen, omdat PSA het merk overnam en op een ander platform opnieuw is begonnen met de ontwikkeling van een nieuwe Corsa. Vervolgens ging PSA op in Stellantis en dus is de elektrische Corsa F onder de naam Corsa-e op de markt gebracht. Duidelijk? Voor ons ook niet\u2026<\/p>\n\n\n\n Wat wel duidelijk is, is de grote rol die de Corsa-e speelt voor Opel. De nieuwe Corsa moet namelijk weer veel Nederlandse autokopers over de streep gaan trekken. Sinds 1983 zijn er bijna elk jaar meer dan 10.000 Corsa\u2019s verkocht in Nederland, tot 2012. Daarna volgde een daling, maar tot ieders verbazing zijn de verkoopcijfers in het coronajaar 2020 weer omhooggegaan. Er zijn in 2020 bijna 2,5 keer zoveel Corsa\u2019s verkocht als in 2019. Dat is dus een goed teken voor de nieuwe Corsa, die net iets goedkoper is dan zijn Franse tweelingbroer. De WLTP-actieradius van 330 km is iets kleiner dan bijvoorbeeld die van de als EV ontwikkelde Volkswagen ID.3, maar het scheelt niet veel. Bovendien is de bagageruimte van 267 liter even groot als bij de benzinevariant van de Corsa. Het is dus een goed platform.<\/p>\n\n\n\n Simpel en herkenbaar. Deze Corsa-e excelleert niet in een messcherp weggedrag of in luchtkussenachtig comfort. Hij scoort ook nergens onvoldoendes, waar tegenover staat dat hij ook nergens cum laude op afstudeert. Zijn weggedrag is afgestemd op de gemiddelde Nederlander. Een massa product die bij velen in de smaak zal vallen. Doe namelijk maar gewoon is het Nederlandse credo.<\/p>\n\n\n\n Regeneren kan de Corsa-e ook, maar tot op een beperkt niveau. Je zet eerst de automaatpook in D en daarna trek je er nog een keer aan en staat hij in B. Hij remt iets dan iets meer af, maar stevig regenereren is het niet. Verwacht geen high-end technologie qua rijgedrag en je krijgt wat je verwacht. Gewoon een makkelijk en soepel rijdende elektrische auto, die je trouwens makkelijk aan (bij wijze van spreke) je schoonmoeder mee kunt geven. Zo easy to drive is deze Opel EV.<\/p>\n\n\n\n Opel Lease Aanbod<\/strong><\/p>\n\n\nSterktes<\/td> Zwaktes<\/td><\/tr> + lekker vlot<\/td> \u2013 wat onhandig geplaatste knoppen en hendels<\/td><\/tr> + luxe die je niet verwacht<\/td> \u2013 geen one pedal drive in B-stand<\/td><\/tr> + looks (GS-Line: zwart dak en rode strepen interieur)<\/td> \u2013 geen frunk<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n Wat is de Opel Corsa-e?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
Hoe rijdt hij?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n