{"id":27410,"date":"2022-03-26T19:06:54","date_gmt":"2022-03-26T19:06:54","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=27410"},"modified":"2022-05-23T07:41:57","modified_gmt":"2022-05-23T06:41:57","slug":"oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-harder-dan-chiptekort","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-harder-dan-chiptekort\/","title":{"rendered":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort"},"content":{"rendered":"\n

Iedereen dacht dat een chiptekort tijdens de corona-crisis het ergste was dat de auto-industrie kon overkomen. Dat hadden we mis. Eerdere problemen van de auto-industrie verbleken bij de gevolgen van de oorlog in Oekra\u00efne. Wij leggen uit op welke manieren de agressie van Rusland de wereldwijde autoproductie verstoort.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Meer tekorten<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Het wereldwijde chiptekort liet zien hoe afhankelijk de auto-industrie is. De producenten bleken voor cruciale onderdelen te vertrouwen op slechts een handjevol aanbieders. De oorlog in Oekra\u00efne legt zulke afhankelijkheden van de auto-industrie nog meer bloot.<\/p>\n\n\n\n

Zo wordt 70% van het edelgas neon geproduceerd in Oekra\u00efne. Dit gas is nodig voor de lasers in het productieproces van halfgeleiders in computerchips. Nu de productie in Oekra\u00efne vrijwel stil ligt, raken chipmakers snel door hun voorraden neon heen. Het inlopen van de tekorten gaat hierdoor zeker niet lukken. Er wordt zelfs gevreesd voor een nog groter chiptekort dan afgelopen jaren.<\/p>\n\n\n\n

Maar dit is niet het enige waar een afhankelijkheid met Oekra\u00efne zit. Het land blijkt ook van levensbelang te zijn voor een belangrijk onderdeel van elke auto: de kabelboom. Maar liefst zo\u2019n 20% van dit vrij eenvoudige maar noodzakelijke onderdeel komt uit Oekra\u00efense fabrieken. Vooral Europese fabrikanten, zoals BMW<\/a>, zijn volledig afhankelijk van de productie in dit land.<\/p>\n\n\n\n

\"Kabelboom
Een simpel onderdeel als de kabelboom blijkt van levensbelang<\/em><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Met wel tot 5 kilometer kabel in een moderne auto is de kabelboom onmisbaar in een auto. Elke functie, van gas geven tot het openen van de kofferbak, gaat via de kabelboom. Waar een computerchip nog achteraf in een auto gebouwd kan worden, heeft het geen zin te beginnen met het bouwen van een auto als je geen kabelboom hebt. Zonder dit onderdeel op voorraad kan de fabriek gewoon dicht.<\/p>\n\n\n\n

De situatie bij kabelboomfabrikant Leoni toont hoe schrijnend de situatie is. Twee fabrieken in Oekra\u00efne van dit bedrijf zijn deze week weer opgestart. Ondanks de constante bedreiging van luchtaanvallen staan hier weer arbeiders aan de productielijn om Volkswagen van kabelbomen te voorzien. Al een aantal keer moest iedereen halsoverkop de schuilkelders in. Hoe gestoord is het dat deze mensen midden in een oorlog moeten doorwerken omdat anders onze auto\u2019s niet gebouwd kunnen worden.<\/p>\n\n\n\n

Stijgende brandstofprijzen<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Veel mensen hebben de enorme stijging van de brandstofprijzen dankzij de oorlog in Oekra\u00efne al ondervonden. Ook voor autofabrikanten is dit natuurlijk slecht nieuws. Niet alleen stijgen hun eigen kosten, maar bij hogere brandstofprijzen gaan mensen eerder kijken naar alternatieven. Het kopen van een auto is steeds minder interessant, vooral grote auto\u2019s. En laten die nu juist de meeste winst opleveren\u2026<\/p>\n\n\n\n

\"Auto-industrie:
Veel techniek in moderne auto\u2019s<\/em><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Je zou verwachten dat hoge brandstofprijzen de weg vrijmaakt voor de elektrische auto. Helaas zijn het juist elektrische auto\u2019s die het hardst geraakt worden door de tekorten die we hierboven beschrijven. Dit komt omdat software bij deze auto\u2019s een grotere rol speelt. Een prijsstijging van elektrische auto\u2019s ligt op de loer. Meer vraag en minder aanbod leidt immers tot stijgende prijzen. Het kan zijn dat deze crisis de elektrische auto definitief de stempel \u201cveel te duur in aanschaf\u201d meegeeft.<\/p>\n\n\n

\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\n
\n
\n <\/svg>
\n <\/svg>\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model 3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model 3<\/div><\/div>

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 439,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 509,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
C40 Recharge<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volvo C40 Recharge<\/div><\/div>

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Heerlijke reisauto<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Mokka-e<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Opel Mokka-e<\/div><\/div>

De 100% elektrische Mokka is stoere duurzame crossover.
\n.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 399,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Ariya<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Nissan Ariya<\/div><\/div>

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 669,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 499,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
ID.3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volkswagen ID.3<\/div><\/div>

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 605,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model Y<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model Y<\/div><\/div>

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 635,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Boycot van Rusland<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Ook het wereldwijde boycot van Russische producten en het blokkeren van betalingen speelt de auto-industrie parten. Vanuit een ethisch en marketingtechnisch standpunt is het haast vanzelfsprekend dat ook autofabrikanten meedoen met de blokkade van Rusland. Commercieel doet deze beslissing echter pijn: voor veel fabrikanten is Rusland een zeer lucratieve afzetmarkt.<\/p>\n\n\n\n

Veel Westerse automerken hebben zelfs fabrieken in Rusland. Die veroorzaken nog meer problemen, want die liggen helemaal stil. Sterker nog, de Russische regering heeft recent een wet aangenomen waarbij het fabrieken mag annexeren als ze voor meer dan 25% in handen van het buitenland zijn. Dit betekent dat Rusland de autofabrieken zo kan afpakken, om oorlogsmaterieel te gaan maken of gewoon uit wraak.<\/p>\n\n\n\n

\"Kamaz
Dakar-winnaar Kamaz gebruikte cabines van Mercedes-Benz, maar dat kunnen ze nu vergeten<\/em><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Mercedes-Benz heeft bijvoorbeeld een grote fabriek net buiten Moskou. Hier werken normaal meer dan 1.000 mensen. Nu ligt hij stil. Voor het Duitse merk zou het een forse aderlating zijn als deze fabriek, met een waarde van 2 miljard Euro, ingenomen wordt door de Russische regering.<\/p>\n\n\n\n

Het merk heeft meer problemen. De vrachtwagentak van Mercedes-Benz was voor bijna de helft eigenaar van de Russische vrachtwagenbouwer Kamaz. Dit merk is hofleverancier van het Russische leger. Mercedes-Benz heeft de samenwerking per direct opgezegd. Hoewel het natuurlijk de enige goede optie is, zijn de financi\u00eble gevolgen natuurlijk enorm.<\/p>\n\n\n\n

Gevolgen oorlog in Oekra\u00efne al merkbaar<\/strong> voor auto-industrie<\/h2>\n\n\n\n

Het moge duidelijk zijn dat de oorlog in Oekra\u00efne een ongekende impact heeft op de wereldwijde auto-industrie. De eerste gevolgen zijn al zichtbaar. Volkswagen en Audi<\/a> hebben aangekondigd om minder auto\u2019s te bouwen. De productie van de ID.4<\/a> lag bijvoorbeeld al enkele dagen stil. Porsche bouwt vanaf half maart geen enkel exemplaar meer van de 911, de Panamera en de Cayenne. Twee fabrieken blijven voorlopig dicht.<\/p>\n\n\n\n

\"Porsche
Dit beeld behoort voorlopig tot het verleden<\/em><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Door de afhankelijkheid van kabelbomen uit Oekra\u00efne liggen fabrieken van BMW in Duitsland en Groot-Brittanni\u00eb al stil. De fabriek in Born heeft al drie weken stilgelegen. Ook Toyota<\/a> heeft vorige week een \u201calgemene pauze\u201d aangekondigd vanwege het tekort aan onderdelen. Deze pauze duurt minstens tot juni. In deze periode zal het bedrijf tot 150.000 auto\u2019s minder maken dan eerder gepland.<\/p>\n\n\n\n

Toen we de gevolgen leerden van het chiptekort tijdens de corona-crisis, spraken we van een \u2018perfecte storm\u2019. Ondertussen weten we dat het allemaal erger kan. Hoewel het natuurlijk niet opweegt tegen het leed van de Oekra\u00efense bevolking, zijn het wederom de autofabrikanten die harde klappen krijgen.<\/p>\n\n\n\n

Het bericht Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Iedereen dacht dat een chiptekort tijdens de corona-crisis het ergste was dat de auto-industrie kon overkomen. Dat hadden we mis. Eerdere problemen van de auto-industrie verbleken bij de gevolgen van de oorlog in Oekra\u00efne. Wij leggen uit op welke manieren de agressie van Rusland de wereldwijde autoproductie verstoort. Meer tekorten Het wereldwijde chiptekort liet zien […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":27412,"comment_status":"close","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"_themeisle_gutenberg_block_has_review":false,"footnotes":""},"categories":[6733],"tags":[],"yoast_head":"\nOorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort - Leaseauto.nl<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Iedereen dacht dat een chiptekort tijdens de corona-crisis het ergste was dat de auto-industrie kon overkomen. Dat hadden we mis. Eerdere problemen van de\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:author\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-03-26T19:06:54+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-05-23T06:41:57+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"960\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"640\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschreven door\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"6 minuten\" \/>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort - Leaseauto.nl","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort","og_description":"Iedereen dacht dat een chiptekort tijdens de corona-crisis het ergste was dat de auto-industrie kon overkomen. Dat hadden we mis. Eerdere problemen van de","og_url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/","og_site_name":"Leaseauto.nl","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_author":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_published_time":"2022-03-26T19:06:54+00:00","article_modified_time":"2022-05-23T06:41:57+00:00","og_image":[{"width":960,"height":640,"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Leaseauto.nl","twitter_card":"summary_large_image","twitter_creator":"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl","twitter_site":"@LeaseautoNl","twitter_misc":{"Geschreven door":"Leaseauto.nl","Geschatte leestijd":"6 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-harder-dan-chiptekort\/"},"author":{"name":"Leaseauto.nl","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235"},"headline":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort","datePublished":"2022-03-26T19:06:54+00:00","dateModified":"2022-05-23T06:41:57+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-harder-dan-chiptekort\/"},"wordCount":957,"publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg","articleSection":["autonieuws"],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-harder-dan-chiptekort\/","url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/","name":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort - Leaseauto.nl","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg","datePublished":"2022-03-26T19:06:54+00:00","dateModified":"2022-05-23T06:41:57+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#primaryimage","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/preformed_cable_harn_r7w4M.jpg","width":960,"height":640},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/autonieuws\/oorlog-in-oekraine-raakt-auto-industrie-hard\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Private Lease","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"autonieuws","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/category\/autonieuws\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Oorlog in Oekra\u00efne raakt auto-industrie harder dan chiptekort"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","name":"Leaseauto.nl","description":"Private Lease Advies en Vergelijker","publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization","name":"Leaseauto.nl","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","width":1572,"height":682,"caption":"Leaseauto.nl"},"image":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/x.com\/LeaseautoNl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UCh9joiURntKF3AV2MAfj_AQ\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235","name":"Leaseauto.nl","sameAs":["https:\/\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/x.com\/https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl"],"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/author\/user\/"}]}},"amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27410"}],"collection":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=27410"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27410\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":28319,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27410\/revisions\/28319"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27412"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27410"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=27410"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27410"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}