{"id":27477,"date":"2022-04-01T09:10:29","date_gmt":"2022-04-01T08:10:29","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=27477"},"modified":"2022-11-10T15:07:19","modified_gmt":"2022-11-10T14:07:19","slug":"rijtest-ssangyong-korando-e-motion-nog-niet-helemaal-uitontwikkeld","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-nog-niet-helemaal-uitontwikkeld\/","title":{"rendered":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld"},"content":{"rendered":"\n

Ssangyong, waar kennen we dat merk ook alweer van? Niet van de Nederlandse wegen, dit Zuid-Koreaanse automerk heeft namelijk nooit echt een verkooptopper in huis gehad. Ok\u00e9, de Rexton verkocht destijds nog wel aardig. Voornamelijk onder marktkoopmannen, omdat de Rexton maar liefst 3.500 kg mocht trekken. Dat was dan ook zijn USP, tezamen met de Mercedes<\/a> dieselmotoren. Die tijd ligt ver achter ons, het is nu elektrische private lease auto<\/a> wat de klok slaat. En daarom testen we de volledig elektrische Ssangyong Korando e-Motion. Die overigens wel wat ijzersterke punten in huis heeft.<\/p>\n\n\n\n

Elektrische Private Lease Auto<\/a><\/h2>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model 3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model 3<\/div><\/div>

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 651,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 479,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
C40 Recharge<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volvo C40 Recharge<\/div><\/div>

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Heerlijke reisauto<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Mokka-e<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Opel Mokka-e<\/div><\/div>

De 100% elektrische Mokka is stoere duurzame crossover.
\n.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 585,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Ariya<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Nissan Ariya<\/div><\/div>

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 669,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
ID.3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volkswagen ID.3<\/div><\/div>

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 614,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model Y<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model Y<\/div><\/div>

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 685,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Wat is de Korando e-Motion?<\/h2>\n\n\n\n

De SsangYong Korando heette eerst geen Korando. De oorsprong ligt bij Shinjin Jeep Motors, wat een joint venture (1974) was van American Motors (verantwoordelijk voor d\u00e9 Jeep) en Shinjin Motors. Keohwa nam in 1981 de productie over van Shinjin Jeep Motors. En in 1983 werd hun \u201cFamiliy Deluxe\u201d omgedoopt tot \u201cKorando\u201d wat een samentrekking is van \u201cKorea Can Do\u201d. Na heel wat diverse benzine- en dieselmotoren, ook als 6-cilinder, is het nu tijd voor wat schoners. Namelijk een elektrische aandrijflijn. De huidige Korando stamt uit 2019, maar per 2022 is hij dus ook leverbaar als volledig elektrische private lease auto.<\/a><\/p>\n\n\n\n

\"interieur<\/figure>\n\n\n\n
\n
\n

Elektrische Auto<\/h3>\n\n\n\n

Private lease<\/a> van een elektrische auto<\/a> is nog populairder dan het priv\u00e9 leasen van een benzineauto. Bij Elektrische Auto Private Lease<\/a> rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe elektrische auto. Bijna alle kosten zijn inclusief. Alleen de kosten voor het opladen van de auto betaal jezelf. <\/p>\n\n\n\n

Wat Private Lease Elektrische Auto<\/a> extra aantrekkelijk maakt is dat de aanschafprijs van de elektrische auto hoger ligt dan van een benzine auto. Dit maakt de drempel om zelf een elektrische auto te kopen hoog. Bij de priv\u00e9 lease van een elektrische auto wordt de auto gekocht door de leasemaatschappij. Zij betalen het hoge aanschaf bedrag en nemen het risico van de hogere afschrijving. <\/p>\n\n\n\n

Doordat elektrische auto’s pas recentelijk in populariteit toenemen worden er nog niet veel elektrische private lease occasion<\/a>’s aangeboden. Het vinden van een voordelige tweedehands is daardoor lastig. <\/p>\n\n\n\n

Bij het kiezen van een elektrische auto moet je wel op een aantal specifieke dingen letten. In de Private Lease Vergelijker<\/a> van Leaseauto.nl is hier rekening mee gehouden. Zo is wordt bij alle elektrische auto’s de actieradius, accucapaciteit en laadtijd weergegeven. <\/p>\n\n\n\n

De accu die voor het grootste deel de actieradius bepaalt is verantwoordelijk voor een groot deel van de meerprijs van de elektrische auto en daardoor ook voor de leaseprijs. Sommige modellen zoals de Tesla Model 3<\/a> worden aangeboden in uitvoering met een kleinere en een uitvoering met een grotere accu.Let hierop bij het vergelijken van de auto’s. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

Uitrusting SsangYong e-Motion<\/h2>\n\n\n\n

De elektrische Korando e-Motion is er al vanaf 40.000 euro, wat op vier tientjes na evenveel is als de benzine 1.5T GDI. Tja, BPM-toeslag op brandstofauto\u2019s\u2026 BPM is iets wat de e-Motion (nog) niet heeft. Voor krap 40K koop je veel auto. Uiteraard een SUV, zoals bijna elke (elektrische) auto tegenwoordig, al was vroeger elke Ssangyong een SUV<\/a>. Daarnaast krijg je al in de basis Bronze uitvoering een heel alfabet aan veiligheidssystemen zoals FCW, SDA, LKA en nog veel meer. Men heeft voor de brochure niet eens meer de moeite genomen om de letters te verklaren, maar enkel uit te leggen wat het systeem doet. Dat beklijft ook beter.<\/p>\n\n\n\n

\"startknop
stoelverwarming \u00e9n ventilatie<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Naast zijn zeer ruime veiligheidsvoorzieningen is er nog genoeg binnenruimte aanwezig. Voorin, achterin en in de bagageruimte is het groot. Een koffer van maximaal 551 liter kun je achterin leggen. Als je nog wat euro\u2019s te besteden hebt, dan kun je middels de Platinum en Titanium uitvoering het interieur ook nog voorzien van onder andere verwarmbare stoelen, stuur, lederbekleding, DAB+ etc. Opvallend dat pas vanaf de Platinum uitvoering, 43.000 euro, je een laadkabel meekrijgt. Vanaf Platinum zelfs twee. Een Mode 2 (stopcontact kabel) en Mode 3 (openbare laadpalenkabel). Vermoedelijk een foutje in de brochure. Een warmtepomp is wel altijd standaard, waardoor hij effici\u00ebnter omgaat met de opwarming van het interieur en daardoor iets meer actieradius krijgt. De WLTP actieradius is overigens 339 kilometer. Een kleine 300 kilometer in de praktijk is geen probleem.<\/p>\n\n\n\n

\"Ssangyong
551 liter groot!<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Ruime Elektrische Auto Private Lease<\/h2>\n\n\n\n

Mede door sterk verbeterde actieradius is de praktische bruikbaarheid van elektrische auto’s snel verbeterd. Mocht je alsnog te maken krijgen met een lege accu, dan zijn er steeds meer snellaadstations langs de snelweg waar je binnen korte tijd de accu’s tot 80% kunt snelladen. Ook kiezen steeds meer mensen voor een eigen laadpaal thuis. Voor wie wil Slim Laden is het afgezien van gratis laadplekken de voordeligste manier om de Elektrische Auto Private Lease<\/a> op te laden.<\/p>\n\n\n\n

De opkomst van de ruime Crossover en SUV Modellen is ook terug te zien in het snel groeiende aantal Elektrische Private Lease Aanbiedingen<\/a>. Ideaal voor gezinnen die wel wat extra ruimte kunnen gebruiken. Deze modellen zijn populair op Leaseauto.nl<\/a>.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 479,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Avenger<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Jeep Avenger<\/div><\/div>

Eerste model van Jeeps nieuwe gamma van volledig elektrische SUV\u2019s met op de Europa afgestemde afmetingen.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 563,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model 3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model 3<\/div><\/div>

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 651,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
ID.3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volkswagen ID.3<\/div><\/div>

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 614,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model Y<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model Y<\/div><\/div>

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 685,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
C40 Recharge<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volvo C40 Recharge<\/div><\/div>

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Heerlijke reisauto<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Ariya<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Nissan Ariya<\/div><\/div>

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 669,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Hoe rijdt de elektrische Korando?<\/h2>\n\n\n\n

Heel volwassen, maar niet sportief. Ssangyong laat zien dat ze jarenlange ervaring hebben met het bouwen van auto\u2019s. Dat voel je aan de materialen, afwerking, wegligging etc. Bij de Korando is nu enkel de aandrijflijn gewijzigd naar een elektrische<\/a> en dat doet hem goed. SUV\u2019s zijn in basis niet erg stil vanwege hun grote en grove banden en hun hoge koets, maar het geluidsniveau is keurig op niveau. Beter dan gedacht eerlijk gezegd. Verwacht geen sportieve auto, maar wel \u00e9\u00e9n die volwassen rijdt. De vele standaard aanwezige veiligheidssystemen op de Bronze uitvoering zorgen voor een prettige rit. Je wordt namelijk keurig binnen de lijntjes gehouden en de afstand tot je voorganger blijft netjes behouden. Bij de duurste Titanium krijg je ook nog dodehoekdetectie, waarschuwingen van verkeer bij het achteruitrijden en rijbaanwisseling assistentie. Allemaal zaken die de rit prettiger maken. De standaard adaptive cruise control is heerlijk voor elektrische auto\u2019s. Indien je krap in je range komt, dan kun je lekker achter een vrachtwagen slipstreamen om zo je verbruik te besparen en actieradius te vergroten.<\/p>\n\n\n\n

\"rijdende<\/figure>\n\n\n\n

Laten we laden met de Korando EV<\/h2>\n\n\n\n

1-fase maximaal 6,6 kW, dat is waar de Korando bij 22 kW laadpalen mee kan opladen. Het algemene publiek verlangt tegenwoordig om 3-fasen 11 kW, maar met 1-fase kan er nog steeds snel genoeg geladen worden. Als je rond etenstijd je elektrische auto oplaadt met een 3-fasen 11 kW elektrische auto, dan is hij volgeladen voordat je gaat slapen. Met 1-fase elektrische private lease auto<\/a> is dat ergens in de nacht. Wat is dan het probleem met een 1-fase lader? Ja, als je veel rijdt, dan kan 3-fasen prettig zijn, maar met 1-fase opladen is echt geen probleem. Hele volksstammen MG ZS EV hoor je niet over hun 1-fase lader. Bedenk wel dat als je je Korando onderweg gaat opladen bij een 11 kW laadpaal of als in de meterkast je groep fase afgezekerd is op 16 amp\u00e8re, dan kun je maar met maximaal 3,7 kW opladen. Iets wat in de meeste situaties het geval zal zijn.<\/p>\n\n\n\n

\"geopende
1-fase 6,6 kW valt prima mee te leven<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Snelladen<\/a> doet de Korando met 78 kW. Het schijnt wel zo te zijn dan hij sneller kan opladen, maar dat SY daar iets te voorzichtig in is valt te prijzen. Wel geven ze vanuit Korea aan dat de WLTP actieradius van de Korando e-Motion 339 kilometer is, maar dat voor de stad 474 kilometer geldt.<\/p>\n\n\n\n

\"navigatiesysteem
339 km actieradius. Kleine 300 in de praktijk in de winter<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Sterke punten<\/h2>\n\n\n\n

Zijn prijs in combinatie met zijn uitrusting zorgen voor een aantrekkelijk aanbod. Veel ruimte en een goede kwaliteit bevestigen de jarenlange ervaring van een autofabrikant.<\/p>\n\n\n\n

\"Joeri
1,85 meter past goed op de achterbank<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Wat de meeste elektrische private lease auto\u2019s<\/a> niet hebben, maar de Korando wel, is: trekgewicht. Hij mag maar liefst een aanhanger van 1.500 kg trekken, waar de meeste EV\u2019s het moeten doen met maximaal een fietsendrager. Een goed trekgewicht is ook een USP van Ssangyong, en past dus goed bij hun elektrische auto.<\/p>\n\n\n\n

\"achterkant
blauwe accenten op de EV Korando<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Het is een volwassen rijdende auto. Over zijn degelijke bouwkwaliteit in combinatie met zijn goede rijhulpsystemen hebben we het al eerder gehad. Deze zorgen voor een bovengemiddeld prettig rijdende elektrische auto. Zijn lage gewicht, voor een elektrische auto,<\/a> van 1.765 kg werkt ook mee.<\/p>\n\n\n\n

Zwakke punten<\/h2>\n\n\n\n

Het interieur is gelukkig niet zo hip als wat de meeste fabrikanten je tegenwoordig proberen voor te schotelen. Geen fancy zaken, maar gewoon goede degelijke duw- en draaiknoppen. Alles voelt ook degelijk aan. De geforceerde futuristische details zoals 3-D effecten in het interieur zijn bijna schattig.<\/p>\n\n\n\n

\"3d-effect
jaren 80 3D-effect<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

We missen enkele zaken die een model die enkel als EV geleverd wordt, wel heeft. In dit geval gaat het om ruimte. De algemene ruimte in de Korando is goed, maar we hebben geen frunk om de laadkabel op te bergen, al is de bagageruimte groot genoeg voor een laadkabel. EV\u2019s hebben vaak ook extra opbergruimte in de middenconsole onder de aircobedieningsknoppen. Deze is bij de Korando helemaal dicht. Bij de benzineversie zit daar ook de versnellingsbak. En als laatste opvallende EV-eigenschap mist de Korando een vlakke vloer voor de achterpassagiers. De middenpassagiers op de achterbank hebben nu last van de verhoging, van weer die transmisssieloze, transmissietunnel.<\/p>\n\n\n\n

\"geopende
geen frunk, maar zou er wel passen<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Met het opladen met 6,6 kW, 1-fase is de e-Motion niet up-to-date. Maar bedenk ook dat dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Je gaat je EV niet altijd eerst leeg rijden om hem vervolgens helemaal vol te laden, zoals bij een brandstofmotore. Met die 1-fase laadt je in de praktijk thuis met 3,7 kW. \u2019s Avonds opladen om 18:00 en \u2019s ochtends om 7:00 ontkoppelen is altijd 40 tot 50 kWh opgeladen. Een slimme elektricien kan een 1-fase meterkast op 32 amp\u00e8re afzekeren waardoor met de maximale 6,6 kW geladen kan worden.<\/p>\n\n\n\n

\"koplamp<\/figure>\n\n\n\n

Conclusie rijtest Ssangyong Korando e-Motion<\/h2>\n\n\n\n

De boxy Korando is misschien niet het eerste model waar ja aan denkt voor een elektrische private lease auto<\/a>, maar de ervaring van het autobouwen is wel duidelijk aanwezig. De elektrische aandrijflijn zorgt voor meer comfort dan zijn brandstofbroeders, tezamen met een goede uitrusting en veel goed werkende veiligheidsvoorzieningen. De standaard warmtepomp maskeert de afwezigheid van 3-fasen oplader en het ontbreken van een app, maar dat laatste kan gemakkelijk later ge\u00efntroduceerd worden. In een tijd van futuristische modellen en glad getrokken carrosserie\u00ebn is de vierkante Korando een welkome en een beetje eigenwijze aanvulling.<\/p>\n\n\n\n

Fotografie: Daan Kalksma<\/p>\n\n\n\n

\"voorkant<\/figure>\n\n\n\n

Het bericht Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ssangyong, waar kennen we dat merk ook alweer van? Niet van de Nederlandse wegen, dit Zuid-Koreaanse automerk heeft namelijk nooit echt een verkooptopper in huis gehad. Ok\u00e9, de Rexton verkocht destijds nog wel aardig. Voornamelijk onder marktkoopmannen, omdat de Rexton maar liefst 3.500 kg mocht trekken. Dat was dan ook zijn USP, tezamen met de […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":27479,"comment_status":"close","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"_themeisle_gutenberg_block_has_review":false,"footnotes":""},"categories":[6735],"tags":[],"yoast_head":"\nRijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld - Leaseauto.nl<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"We testen de volledig elektrische Ssangyong Korando e-Motion. Die overigens wel wat ijzersterke punten in huis heeft.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Ssangyong, waar kennen we dat merk ook alweer van? Niet van de Nederlandse wegen, dit Zuid-Koreaanse automerk heeft namelijk nooit echt een verkooptopper\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:author\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-04-01T08:10:29+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-11-10T14:07:19+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"800\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"534\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschreven door\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"10 minuten\" \/>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld - Leaseauto.nl","description":"We testen de volledig elektrische Ssangyong Korando e-Motion. Die overigens wel wat ijzersterke punten in huis heeft.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld","og_description":"Ssangyong, waar kennen we dat merk ook alweer van? Niet van de Nederlandse wegen, dit Zuid-Koreaanse automerk heeft namelijk nooit echt een verkooptopper","og_url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/","og_site_name":"Leaseauto.nl","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_author":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_published_time":"2022-04-01T08:10:29+00:00","article_modified_time":"2022-11-10T14:07:19+00:00","og_image":[{"width":800,"height":534,"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Leaseauto.nl","twitter_card":"summary_large_image","twitter_creator":"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl","twitter_site":"@LeaseautoNl","twitter_misc":{"Geschreven door":"Leaseauto.nl","Geschatte leestijd":"10 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-nog-niet-helemaal-uitontwikkeld\/"},"author":{"name":"Leaseauto.nl","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235"},"headline":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld","datePublished":"2022-04-01T08:10:29+00:00","dateModified":"2022-11-10T14:07:19+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-nog-niet-helemaal-uitontwikkeld\/"},"wordCount":1366,"publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg","articleSection":["private lease elektrische auto"],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-nog-niet-helemaal-uitontwikkeld\/","url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/","name":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld - Leaseauto.nl","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg","datePublished":"2022-04-01T08:10:29+00:00","dateModified":"2022-11-10T14:07:19+00:00","description":"We testen de volledig elektrische Ssangyong Korando e-Motion. Die overigens wel wat ijzersterke punten in huis heeft.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#primaryimage","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/rijtest-SsangYong-Korando-E-Motion-2.jpg","width":800,"height":534},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/ssangyong\/rijtest-ssangyong-korando-e-motion-elektrische-auto-ev\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Private Lease","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"private lease elektrische auto","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/category\/private-lease-elektrische-auto\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Rijtest SsangYong Korando e-Motion, nog niet helemaal uitontwikkeld"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","name":"Leaseauto.nl","description":"Private Lease Advies en Vergelijker","publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization","name":"Leaseauto.nl","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","width":1572,"height":682,"caption":"Leaseauto.nl"},"image":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/x.com\/LeaseautoNl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UCh9joiURntKF3AV2MAfj_AQ\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235","name":"Leaseauto.nl","sameAs":["https:\/\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/x.com\/https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl"],"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/author\/user\/"}]}},"amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27477"}],"collection":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=27477"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27477\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":31287,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27477\/revisions\/31287"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27479"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27477"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=27477"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27477"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}