{"id":28359,"date":"2022-04-06T16:36:24","date_gmt":"2022-04-06T15:36:24","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=28359"},"modified":"2022-11-10T14:15:53","modified_gmt":"2022-11-10T13:15:53","slug":"rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht-2\/","title":{"rendered":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht"},"content":{"rendered":"\n

Enkele jaren geleden was Peugeot<\/a> wel aanwezig in de autowereld en verkochten ze aardig wat auto\u2019s, maar ze spraken niet echt tot de verbeelding. Hun auto\u2019s waren prima, maar standaard. Maar, bij Peugeot hebben ze het kladblokje terug uit de la getoverd. Dit zorgt voor auto\u2019s met een eigenzinnig en stijlvol design. Denk hierbij aan de 208<\/a>, 508, 5008<\/a> en nu ook de 308 Hybrid. Maar, is hij naast mooi ook goed? Dat leest u hier.<\/p>\n\n\n\n

Sterktes<\/mark><\/strong><\/td>Zwaktes<\/mark><\/strong><\/td><\/tr>
+ Design<\/td>\u2013 Nieuwe i-Cockpit<\/td><\/tr>
+ Comfort<\/td>\u2013 Stuursituatie<\/td><\/tr>
+ Verbruik<\/td>\u2013 Verbruik<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Peugeot Private Lease<\/a><\/h2>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
208<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 208<\/div><\/div>

Weinig auto\u2019s zijn zo eigentijds als de 208. Hij ziet er van buiten en van binnen schitterend uit. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 324,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Stijlvol <\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 2008<\/div><\/div>

Stoere, milieuvriendelijke en vooral moderne crossover met een goed onderstel. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 540,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Stijlvol<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 479,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
308<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 308<\/div><\/div>

De vernieuwde 308 wordt nu ook geleverd met de innovatieve i-Cockpit van Peugeot.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 477,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Vernieuwd<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
308 SW<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 308 SW<\/div><\/div>

Anders dan andere stations. Meer een stijlvolle \u201clife stye\u201d auto met veel bagageruimte dan een stationwagon. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 564,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Sportieve station<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
3008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 3008<\/div><\/div>

Vanuit het hoofd en vanuit het hart een goede keuze als je een comfortabele gezins-SUV zoekt.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 612,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
5008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot 5008<\/div><\/div>

De ultieme auto voor actieve grote gezinnen. Hij biedt erg veel binnenruimte en kan zelfs als zevenzitter dienstdoen. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
7 zitter<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-208<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-208<\/div><\/div>

De Peugeot e-208 heeft de voordelen van elektrisch rijden. En ziet er van binnen en van buiten fantastisch uit. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 435,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Wat is de Peugeot 308 Hybrid?<\/h2>\n\n\n\n

De Peugeot 308<\/a> Hybrid is een hatchback met proporties die net iets groter zijn als die van een Volkswagen Golf<\/a> of Fiat Tipo<\/a>. Het is de opvolger van de oude 308, net zoals die uitgaande versie is deze ook verkrijgbaar in een hatchback als een stationwagen.<\/p>\n\n\n\n

Wanneer wij langs de auto lopen, vallen onze ogen onmiddellijk op het ontwerp van de 308. De kenmerkende slagtanden springen eruit en de met glimmertjes afgewerkte grill pronkt met het nieuwe Peugeot logo. De achterkant is misschien nog wel mooier dan de voorzijde. De korte, sportief afgewerkte kont van de Franse berline is uitermate goed gelukt. De bekende drie-strepen-bevattende achterlichten schijnen je fris tegemoet.<\/p>\n\n\n\n

\"Peugeot<\/figure>\n\n\n\n

Zoals we net al benoemde, is de Peugeot 308 groter dan de Volkswagen Golf.<\/a> Hij is zelfs langer dan de Golf Wagon. Het grote deel van deze lengte is te vinden aan de voorzijde van de auto. Een forse overhang en een lange motorkap zorgen voor een laag en strak profiel. Ook is er ruim voldoende binnenruimte en een grote achterbak.<\/p>\n\n\n\n

\n
\n

Elektrische Auto<\/h3>\n\n\n\n

Private lease<\/a> van een elektrische auto<\/a> is nog populairder dan het priv\u00e9 leasen van een benzineauto. Bij Elektrische Auto Private Lease<\/a> rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe elektrische auto. Bijna alle kosten zijn inclusief. Alleen de kosten voor het opladen van de auto betaal jezelf. <\/p>\n\n\n\n

Wat Private Lease Elektrische Auto<\/a> extra aantrekkelijk maakt is dat de aanschafprijs van de elektrische auto hoger ligt dan van een benzine auto. Dit maakt de drempel om zelf een elektrische auto te kopen hoog. Bij de priv\u00e9 lease van een elektrische auto wordt de auto gekocht door de leasemaatschappij. Zij betalen het hoge aanschaf bedrag en nemen het risico van de hogere afschrijving. <\/p>\n\n\n\n

Doordat elektrische auto’s pas recentelijk in populariteit toenemen worden er nog niet veel elektrische private lease occasion<\/a>’s aangeboden. Het vinden van een voordelige tweedehands is daardoor lastig. <\/p>\n\n\n\n

Bij het kiezen van een elektrische auto moet je wel op een aantal specifieke dingen letten. In de Private Lease Vergelijker<\/a> van Leaseauto.nl is hier rekening mee gehouden. Zo is wordt bij alle elektrische auto’s de actieradius, accucapaciteit en laadtijd weergegeven. <\/p>\n\n\n\n

De accu die voor het grootste deel de actieradius bepaalt is verantwoordelijk voor een groot deel van de meerprijs van de elektrische auto en daardoor ook voor de leaseprijs. Sommige modellen zoals de Tesla Model 3<\/a> worden aangeboden in uitvoering met een kleinere en een uitvoering met een grotere accu.Let hierop bij het vergelijken van de auto’s. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

De uitvoering die wij hebben meegekregen is de Peugeot 308 Hybrid Allure Pack Business Hybrid180 e-EAT8. Kijk, dat is pas een naam. De vele letters en cijfers refereren naar de motor en de versnellingsbak. De auto wordt aangedreven door een 1.6 liter viercilinder die in combinatie met een hybridesysteem 180pk levert. Dat vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd door een elektronisch bediende automaatbak met acht verzetten. De accu heeft een capaciteit van 12,4 kWh en laadt van helemaal leeg, naar helemaal vol op in drie uur en vijftig minuten via een publieke 22kW 3-fasen laadpaal.<\/p>\n\n\n\n

\"Peugeot
Een best lange auto, die Peugeot 308 Hybrid<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Hoe rijdt hij?<\/h2>\n\n\n\n

Als je instapt en je laat zakken in de laaggelegen, met leder bekleedde bestuurdersstoel, heb je meteen zin om te gaan rijden. Bij het wegrijden met een volle accu is de Peugeot geruisloos. Die stilte blijft aanhouden voor een verrassend lange tijd, vooral bij het avonturen binnen de bebouwde kom. Op elektriciteit rijdt de 308 goed en komt hij goed met het verkeer mee.<\/p>\n\n\n\n

Als dan toch de 1.6 start, klinkt hij zoals een 1.6 hoort te klinken. Niet te luid en niet heel spannend. De motor bromt, zo hoort het. De Peugeot 308 is vlot, zelfs al koop je de versie met 180pk. We kunnen ons voorstellen dat de 225pk sterke versie een zeer kwieke verschijning is.<\/p>\n\n\n\n

Bij het navigeren door een woonwijk, is de Peugeot comfortabel en stil. De motor doet rustig aan en de stoelen en vering zorgen voor een aangename voortzetting van de reis. Toch is bij verkeersheuvels de Peugeot 308 iets te strak geveerd. Ook maken wij ons zorgen over de grote overhang aan de voorzijde. We moeten immers niet willen snoetschuiven met onze mooie nieuwe 308.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

De Peugeot 308 laat zich makkelijk leiden. Het sturen is interessant en soms een tikkeltje onhandig door de positionering en het formaat ervan. Maar de stuurbewegingen zelf gaan soepel, heel soepel zelfs. Ondanks de kleine achterruit en de grote neus, voelen wij ons de baas tijdens het rijden. De vele hulpsystemen en mooie camera\u2019s zorgen ervoor dat jij als bestuurder alle informatie hebt. Je kan alles goed zien en je bent op de hoogte van je omgeving.<\/p>\n\n\n\n

Ruimte is er genoeg. Met vier volwassenen in de auto en al hun spullen achterin, kan je prima voor de dag komen. Er is geen probleem met beenruimte achterin en de kofferbak heeft genoeg inhoud voor de soort auto die het is.<\/p>\n\n\n\n

Elektrische Auto Private Lease<\/a><\/h2>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
500e<\/div>
Fiat 500e<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 381,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-208<\/div>
Peugeot e-208<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 435,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Corsa-e<\/div>
Opel Corsa-e<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 485,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Mokka-e<\/div>
Opel Mokka-e<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 585,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
\u00eb-C4<\/div>
Citro\u00ebn \u00eb-C4<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 498,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Spring<\/div>
Dacia Spring<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 314,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Megane E-TECH<\/div>
Renault Megane E-TECH<\/div><\/div>
\"Prive<\/picture><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,<\/p>\n<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Sterke punten<\/h2>\n\n\n\n

Karakter, design en eigenzinnigheid. Dat zijn woorden die bij ons opkomen als we een nieuwe Peugeot 308 zien rijden. Het merk is een nieuwe designtaal gaan spreken en wij verstaan die heel goed. De kenmerkende slagtanden, de mooi vormgegeven achterkant en het algemene design spreken ons erg aan. Ook is het interieur erg vernieuwend en interessant.<\/p>\n\n\n\n

Als je wilt opvallen op de weg en wil pronken met een rijdende designstudie, is de Peugeot 308 <\/a>echt iets voor jou. Er zijn daarnaast veel mooie kleuren beschikbaar. Niet alleen onze Rouge Elixir is een mooie, diepe kleur. Er is ook nog keuze tussen veel meer mooie en opvallende laklagen. Helder blauw, tropisch turquoise of diepgroen zijn andere mogelijkheden.<\/p>\n\n\n\n

De Peugeot 308 heeft de rijeigenschappen en het kwaliteitsgevoel van een auto van een hogere klasse. Een Mercedes-Benz of BMW zou niet voor gek lopen met de kwaliteit van het interieur van de 308. Ook rijdt en stuurt de 308 comfortabel, duidelijk en soepel. De stoelen en de rest van het interieur zijn niet alleen mooi en handig in gebruik, maar ook nog eens comfortabel en kwalitatief hoogstaand.<\/p>\n\n\n\n

Het andere, misschien wel doorslaggevende, sterke punt van de Peugeot 308 Hybrid is het verbruik onder normale omstandigheden. Peugeot claimt zelf een gemiddeld verbruik van 1,1 liter per honderd kilometer. Zo ver hebben wij het niet kunnen schoppen. Maar, bij stukken snelweg met de cruise control op 100 en een volle accu, hebben we wel 1 op 48 gereden. Dit is ontzettend zuinig, waarvoor hulde.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
De mooie, dikke lederen stoelen met logopons<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Zwakke punten<\/h2>\n\n\n\n

Zoals we bij sommige andere plug-in hybride auto\u2019<\/a>s merkte, is het zuinigheidsfestijn snel voorbij als de accu leeg is geraakt. De teller schiet ineens van 1 op 48 richting de 1 op 18. De rapen zijn helemaal gaar als je kiest voor de accu opladen tijdens het rijden. Dit gebeurt op de verbrandingsmotor, met alle gevolgen van dien. Een verbruik van 1 op 12 is dan geen uitzondering meer. Zo zie je maar, het verbruik van een PHEV is geweldig, als je de accu maar op pijl houdt.<\/p>\n\n\n\n

Terwijl we zojuist het interieur hebben omschreven als mooi en handig, zijn er toch wat dingen die ons niet helemaal aanstaan. Zo beginnen we met de plaatsing en vorm van het stuur. Naast dat de stuurrand heel dik is uitgevoerd, is het stuur ook nog eens vrij klein en vrij vierkant. Dit went op den duur wel aardig, maar aan het begin is het erg vreemd. Ook is het stuur onder het dashboard geplaatst.<\/p>\n\n\n\n

Hiermee bedoelen we dat het stuur en de stuurstang erg laag zijn gemonteerd. Dit betekent dat je moeilijk kan instappen als je lange benen hebt. Je zal dan het stuur omhoog moeten verplaatsen. Maar, als je dan plaats neemt op de bestuurdersstoel, zit het stuur halverwege voor je instrumentarium en mis je de helft van de beschikbare informatie op je scherm. Mede omdat het stuur zo dik en zo vlak is aan de bovenkant.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot adverteert met hun nieuwe i-Cockpit systeem. Dit is een vernieuwde versie van de al beschikbare i-Cockpit welke onder andere te vinden is in de 508. In de 508 is het systeem mooi en duidelijk, terwijl het vernieuwde systeem in de 308 erg druk en onoverzichtelijk is. Geen van de stukken informatie heeft een rand of lijst, wat betekent dat alle stukjes info gewoon los rondzweven op je scherm. Dit maakt het soms moeilijk om dingen te vinden. Dit is erg jammer, want het idee is goed en het scherm is van goede kwaliteit.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Het stuur is fors en onhandig gepositioneerd<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Uitrusting<\/h2>\n\n\n\n

Veel van de voor u bekende systemen op het gebied van veiligheid en comfort zijn standaard op deze uitvoering van de Peugeot 308. Als optie hebben wij het inparkeerpakket (360 graden sensoren en camera\u2019s) en de \u2018lane positioning assist\u2019. Die laatste is de overkoepelende naam voor de systemen die zorgen dat jij niet te hard rijdt, op de tegenovergestelde baan terechtkomt of achterin een willekeurige lijnbus cruisecontrolt. Dus, lane keep assist, adaptive cruise control en voetgangers- en verkeersbordenherkenning.<\/p>\n\n\n\n

Ook heeft de nieuwe Peugeot 308 het eerder genoemde vernieuwde i-Cockpit systeem. Dit is een infotainmentsysteem waarin je allerlei dingen kan aanpassen, selecteren en gebruiken. Denk hierbij aan een aanpasbaar digital instrumentencluster en allerlei verschillende modi voor je tellers. Een klein ding wat wij wel miste, was een head-up display. Maar goed, wie zijn wij.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Conclusie rijtest Peugeot 308 Hybrid<\/h2>\n\n\n\n

Al met al is de Peugeot 308 een hele goede auto. Zowel voor gezinnen als voor zakelijke rijders is hij uitermate geschikt. Het ontwerp van de auto springt eruit en de kwaliteit is van hoog niveau. De 308 rijdt goed en enorm zuinig als je optimaal gebruik maakt van het plug-in hybride systeem. Het interieur is mooi en goed, het vernieuwde i-Cockpit systeem laat wat te wensen over. Ook is het stuur en de plaatsing daarvan een beetje vreemd. Maar, los van dat, is de nieuwe Peugeot 308 een echte goede, mooie en vernieuwende auto .<\/p>\n\n\n\n

De Peugeot 308 is verkrijgbaar vanaf 28.890,- euro, de hybride vanaf 37.230,- euro. Onze auto is een vrij volgeladen model met veel opties, deze kost 43.430,- euro.<\/p>\n\n\n\n

Het bericht Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Enkele jaren geleden was Peugeot wel aanwezig in de autowereld en verkochten ze aardig wat auto\u2019s, maar ze spraken niet echt tot de verbeelding. Hun auto\u2019s waren prima, maar standaard. Maar, bij Peugeot hebben ze het kladblokje terug uit de la getoverd. Dit zorgt voor auto\u2019s met een eigenzinnig en stijlvol design. Denk hierbij aan […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":27604,"comment_status":"close","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"_themeisle_gutenberg_block_has_review":false,"footnotes":""},"categories":[6735],"tags":[],"yoast_head":"\nRijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht - Leaseauto.nl<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Bij Peugeot hebben ze het kladblokje terug uit de la getoverd. Dit zorgt voor auto\u2019s met een eigenzinnig en stijlvol design. Nu de 308 Hybrid.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Enkele jaren geleden was Peugeot wel aanwezig in de autowereld en verkochten ze aardig wat auto\u2019s, maar ze spraken niet echt tot de verbeelding. Hun\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:author\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-04-06T15:36:24+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-11-10T13:15:53+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"970\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"728\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschreven door\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"9 minuten\" \/>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht - Leaseauto.nl","description":"Bij Peugeot hebben ze het kladblokje terug uit de la getoverd. Dit zorgt voor auto\u2019s met een eigenzinnig en stijlvol design. Nu de 308 Hybrid.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht","og_description":"Enkele jaren geleden was Peugeot wel aanwezig in de autowereld en verkochten ze aardig wat auto\u2019s, maar ze spraken niet echt tot de verbeelding. Hun","og_url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/","og_site_name":"Leaseauto.nl","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_author":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_published_time":"2022-04-06T15:36:24+00:00","article_modified_time":"2022-11-10T13:15:53+00:00","og_image":[{"width":970,"height":728,"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Leaseauto.nl","twitter_card":"summary_large_image","twitter_creator":"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl","twitter_site":"@LeaseautoNl","twitter_misc":{"Geschreven door":"Leaseauto.nl","Geschatte leestijd":"9 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht-2\/"},"author":{"name":"Leaseauto.nl","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235"},"headline":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht","datePublished":"2022-04-06T15:36:24+00:00","dateModified":"2022-11-10T13:15:53+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht-2\/"},"wordCount":1521,"publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg","articleSection":["private lease elektrische auto"],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht-2\/","url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/","name":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht - Leaseauto.nl","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg","datePublished":"2022-04-06T15:36:24+00:00","dateModified":"2022-11-10T13:15:53+00:00","description":"Bij Peugeot hebben ze het kladblokje terug uit de la getoverd. Dit zorgt voor auto\u2019s met een eigenzinnig en stijlvol design. Nu de 308 Hybrid.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#primaryimage","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/04\/Peugeot-308-hybrid-voorkant.jpg","width":970,"height":728},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-peugeot-308-hybrid-pracht-kracht-en-goed-bedacht\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Private Lease","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"private lease elektrische auto","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/category\/private-lease-elektrische-auto\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Rijtest Peugeot 308 Hybrid: Pracht, kracht en goed bedacht"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","name":"Leaseauto.nl","description":"Private Lease Advies en Vergelijker","publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization","name":"Leaseauto.nl","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","width":1572,"height":682,"caption":"Leaseauto.nl"},"image":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/x.com\/LeaseautoNl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UCh9joiURntKF3AV2MAfj_AQ\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235","name":"Leaseauto.nl","sameAs":["https:\/\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/x.com\/https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl"],"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/author\/user\/"}]}},"amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28359"}],"collection":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=28359"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28359\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":31283,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28359\/revisions\/31283"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27604"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=28359"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=28359"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=28359"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}