{"id":28870,"date":"2022-06-28T09:01:00","date_gmt":"2022-06-28T08:01:00","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=28870"},"modified":"2022-11-10T10:23:14","modified_gmt":"2022-11-10T09:23:14","slug":"rijtest-hyundai-tucson-phev-reizen-zonder-range-anxiety","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-hyundai-tucson-phev-reizen-zonder-range-anxiety\/","title":{"rendered":"Rijtest Hyundai Tucson PHEV: reizen zonder range anxiety"},"content":{"rendered":"\n

De Hyundai Tucson<\/a> is een Zuid-Koreaanse SUV<\/a>, vernoemd naar een stad in Amerika, gebouwd in Tsjechi\u00eb. We voelden ons Mr. Worldwide en reden een Tucson van Hyundai<\/a> Nederland naar Zuid-Duitsland, om te ontdekken hoe hij zou bevallen als alternatief voor een volledig Elektrische Private Lease Auto<\/a>. In deze rijtest doen we er verslag van.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Sterktes<\/strong><\/mark><\/th>Zwaktes<\/mark><\/strong><\/th><\/tr><\/thead>
+ Vormgeving<\/td>\u2013 (Trek)gewicht<\/td><\/tr>
+ Binnenruimte<\/td>\u2013 Waarschuwingssignalen<\/td><\/tr>
+ Elektrische actieradius<\/td>\u2013 Navigeren in het buitenland<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Hyundai Private Lease<\/h2>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\n
\n
\n <\/svg>
\n <\/svg>\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
i10<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai i10<\/div><\/div>

Rijplezier is een belangrijk selling point van de i10. Hij is goed gebouwd en aardig compleet uitgerust.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 278,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Value for money<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
i20<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai i20<\/div><\/div>

Veiligheids- en comfortsystemen zijn van een niveau dat je in dit segment niet snel verwacht.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 389,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Value for money<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Tucson<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai Tucson<\/div><\/div>

Een ontzettend praktische, leuke en luxe SUV. Je krijgt veel meer opties dan bij menig ander automerk. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 645,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Complete uitrusting<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
IONIQ 5<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai IONIQ 5<\/div><\/div>

De volledig elektrische IONIQ 5 is adembenemend mooi en verbazingwekkend geavanceerd. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 675,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Complete uitrusting<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Wat is de Hyundai Tucson PHEV?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

De Hyundai<\/a> Tucson is sinds vorig jaar te zien op het grote doek, in de nieuwste Spider-Man-film. Maar dat is niet de enige connectie met Hollywood. De voorkant van de Tucson doet ons namelijk denken aan de helm van The Mandalorian. Vooral in het donker ziet dat er interessant uit, met zijn dagrijverlichting in de vorm van een gespleten T.<\/p>\n\n\n\n

Twee scherpe diagonale lijnen geven een sterke uitstraling aan de flanken van de Tucson. Boven de zijruiten loopt een mat-chromen strip vanaf de buitenspiegels naar de achterklep, de lijn loopt door in de onderzijde van de achterruit. De achterlichten doen denken aan de uitgeslagen klauwen van een roofdier; zoals veel moderne auto\u2019s zijn de achterlichtunits verbonden middels een lichtbalk die de gehele breedte van de achterklep beslaat. Het uiterlijk van de Tucson bevat in zijn geheel een goede mix van organische en geometrische vormen; dat maakt hem stoer en toegankelijk tegelijk.<\/p>\n\n\n\n

\"Profiel,<\/figure>\n\n\n\n
\n
\n

Elektrische Auto<\/h3>\n\n\n\n

Private lease<\/a> van een elektrische auto<\/a> is nog populairder dan het priv\u00e9 leasen van een benzineauto. Bij Elektrische Auto Private Lease<\/a> rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe elektrische auto. Bijna alle kosten zijn inclusief. Alleen de kosten voor het opladen van de auto betaal jezelf. <\/p>\n\n\n\n

Wat Private Lease Elektrische Auto<\/a> extra aantrekkelijk maakt is dat de aanschafprijs van de elektrische auto hoger ligt dan van een benzine auto. Dit maakt de drempel om zelf een elektrische auto te kopen hoog. Bij de priv\u00e9 lease van een elektrische auto wordt de auto gekocht door de leasemaatschappij. Zij betalen het hoge aanschaf bedrag en nemen het risico van de hogere afschrijving. <\/p>\n\n\n\n

Doordat elektrische auto’s pas recentelijk in populariteit toenemen worden er nog niet veel elektrische private lease occasion<\/a>’s aangeboden. Het vinden van een voordelige tweedehands is daardoor lastig. <\/p>\n\n\n\n

Bij het kiezen van een elektrische auto moet je wel op een aantal specifieke dingen letten. In de Private Lease Vergelijker<\/a> van Leaseauto.nl is hier rekening mee gehouden. Zo is wordt bij alle elektrische auto’s de actieradius, accucapaciteit en laadtijd weergegeven. <\/p>\n\n\n\n

De accu die voor het grootste deel de actieradius bepaalt is verantwoordelijk voor een groot deel van de meerprijs van de elektrische auto en daardoor ook voor de leaseprijs. Sommige modellen zoals de Tesla Model 3<\/a> worden aangeboden in uitvoering met een kleinere en een uitvoering met een grotere accu.Let hierop bij het vergelijken van de auto’s. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

Interieur Hyundai Tucson<\/h3>\n\n\n\n

De interieur van de Tucson<\/a> is anders dan dat van andere Hyundai\u2019s, maar het heeft wel een aantal stijlelementen die we ook van andere modellen kennen. Het mooie van het Tucson-interieur is dat er veel doorlopende lijnen in het design te vinden zijn. Door de vormgeving van het dashboard en de deurpanelen voelt het alsof de bestuurder en passagier elk in hun eigen \u2018badkuip\u2019 zitten. Wat bijdraagt aan dat effect is het feit dat de voorstoelen worden gescheiden door een grote middenconsole.<\/p>\n\n\n\n

\"Interieur<\/figure>\n\n\n\n

Op die middenconsole vinden we geen transmissiehendel, maar rijrichting-knoppen, zoals we van Hyundai gewend zijn. Ook zitten er twee bekerhouders en fysieke knoppen waarmee je onder andere de stoel- en stuurverwarming bedient. Het multimediascherm en de klimaatinstellingen bedien je met touch-knoppen, maar in de rest van het interieur vind je nog \u2018gewone\u2019 drukknoppen. De belangrijkste functies zoals cruise control, radio, mediavolume, oproepen en spraakbediening zijn allemaal vanaf het stuurwiel te bedienen. De onderste helft van het stuur is voorzien van metalen sierdelen; iets wat we nog niet zo vaak in andere Hyundai\u2019s hebben gezien.<\/p>\n\n\n\n

\"Middenconsole<\/figure>\n\n\n\n

Je kan de Tucson<\/a> samenstellen met verschillende uitvoeringen en uitrustingspakketten, daarover meer onder het kopje \u2018uitvoeringen\u2019. Alle Tucsons zijn voorzien van een 1.6 liter turbomotor en mild-hybrid-technologie, maar Hyundai heeft er ook een paar extra pit gegeven met behulp van m\u00e9\u00e9r elektrische<\/a> ondersteuning. Zo staan er ook een hybride (HEV<\/a>) en plug-in hybride (PHEV<\/a>) versie op de lijst. In deze rijtest kozen we voor een plug-in hybride uitvoering van de Hyundai Tucson, omdat we bij Dagelijksauto graag de focus leggen op elektrische mobiliteit.<\/a><\/p>\n\n\n\n

Hoe rijdt de Hyundai Tucson PHEV?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Achter het stuur van de Tucson gezeten, voel je dat je in een SUV<\/a> zit. Het is een uit de kluiten gewassen auto, maar hij is niet onoverzichtelijk groot. Vanuit de cabine heb je goed overzicht op het verkeer om je heen. Mocht je er nog niet zeker van zijn dat er niets in je dode hoek zit, dan kan je dat controleren via de dodehoek-cameraatjes. Wanneer je je knipperlicht aan zet, laat het beeld van je tellerscherm zien of weg vrij is.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Op pad met de Tucson PHEV<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Een ander grappig ding van dat tellerscherm is dat het thema aanpast aan de rijmodus die je activeert; in de eco- en comfortstand zie je standaard een indicator die aangeeft hoe milieubewust je rijdt, in de sportstand krijg je in plaats daarvan een toerenteller voor je neus. De Tucson heeft daarnaast ook een aantal rijmodi voor het ruigere terrein; snow, mud en sand. Ook daarbij verandert de weergave van het tellerscherm. Het verschil tussen deze modi hebben we niet heel uitgebreid getest, maar in Duitsland hebben we wat modderige bospaadjes opgezocht voor de foto\u2019s en daar kwam de Tucson moeiteloos doorheen. Dat komt ongetwijfeld door het permanente 4WD-systeem van ons testmodel; ik denk dat een uitvoering met alleen voorwielaandrijving er niet zo makkelijk vanaf was gekomen.<\/p>\n\n\n\n

Het belangrijkste verschil van de Tucson PHEV<\/a>, t.o.v. de HEV<\/a>, is dat hij een groter accupakket heeft (13,8 kWh), dat je met een laadkabel<\/a> kunt opladen. De 1.6 T-GDI is op zichzelf al goed voor 180 pk, maar de elektromotor schroeft het vermogen op naar 265 pk in de plug-in hybride versie. Bij de PHEV-versie gaat het vermogen (via een automaat met zes versnellingen) naar alle vier de wielen, dus aan grip is geen gebrek. De Tucson PHEV heeft de meeste pk\u2019s van alle Tucsons, maar door zijn gewicht van bijna twee ton is het geen snelheidsmonster. Optrekken van 0 naar 100 km\/u duurt 8,2 seconden.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Dankzij de grote, comfortabele stoelen kan je veel kilometers afleggen voordat je last van je rug krijgt. Bovendien beschikt onze testauto over stoelverwarming en -verkoeling; zeer aangenaam! Tijdens de reis neemt de Tucson je veel werk uit handen. Een Lane Departure assistent zorgt ervoor dat je op dezelfde baan blijft en de cruise control is adaptief. Hyundai maakt ook gebruik van verkeersbordherkenning, waarbij de kruissnelheid zich aanpast aan de maximumsnelheid. Deze zaken maken de Tucson een prettige auto voor lange ritten.<\/p>\n\n\n