{"id":29839,"date":"2022-09-06T10:41:37","date_gmt":"2022-09-06T09:41:37","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=29839"},"modified":"2022-11-09T10:42:41","modified_gmt":"2022-11-09T09:42:41","slug":"rijtest-opel-astra-de-gulden-middenweg","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-opel-astra-de-gulden-middenweg\/","title":{"rendered":"Rijtest Opel Astra: De gulden middenweg"},"content":{"rendered":"\n

Jarenlang was Opel<\/a> de absolute nummer \u00e9\u00e9n in Nederland als het gaat om verkoopcijfers. Het meest geliefde model ging van de Kadett, naar de Astra, naar de Golf<\/a>, naar de 206. Ergens in het rijtje ging het dus fout, Opel wist hierna nooit meer de Astra<\/a> als verkooptopper te krijgen. Echter, is er sinds kort hulp gekomen van de fabrikant die ze van de toppositie heeft gestoten. Peugeot<\/a> werkt inmiddels met Opel binnen het Stellantis concern en de Astra deelt dan ook het platform met de Peugeot 308. Weet dit de verkooptopper van weleer weer in de Private Lease<\/a> schijnwerpers te krijgen?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Sterke punten<\/mark><\/strong><\/td>Zwakke punten<\/mark><\/strong><\/td><\/tr>
+ Standen hybridesysteem<\/td>\u2013 Hoofdruimte achterin<\/td><\/tr>
+ Comfortabele stoelen<\/td>\u2013 Gevoelig rempedaal<\/td><\/tr>
+ Eigen karakter<\/td>\u2013 Vingerafdrukken interieur<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n\n\n

Wat is de Opel Astra?<\/h2>\n\n\n\n

Als eerste Stellantis Astra, is de belangrijkste vraag of de Opel Astra<\/a> wel genoeg verschilt van zijn stalgenoten. Van buitenaf lijkt dit aardig gelukt, de herkenbare haaienvin C-stijl en L-vormige achterlichten zijn typisch Opel. Ook van voren zorgt de Opel Vizor ervoor dat het geenszins doet denken aan een 308 of DS4. Binnenin is het instrumentencluster eveneens geruststellend Opel. Niet dat de i-Cockpit van Peugeot nou zo slecht is, maar het is wel een typisch Peugeot dingetje. In de Opel<\/a> zit gewoon een groot stuur met een 10 inch digitaal instrumentencluster erachter. Iets verder naar rechts zit in hetzelfde paneel nog een 10 inch infotainmentscherm. Dus wat betreft het ontwerp, heeft Opel een goede start gemaakt.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Ons testmodel betreft de Opel Astra 1.6 Turbo Hybrid GS Line met een gecombineerd vermogen van 180 pk. De aandrijving bevindt zich volledig op de voorwielen en wordt gedirigeerd door een 8-traps automaat. De GS-Line is de duurste uitvoering van de Astra en komt onder andere met een zwart dak, sportstoelen voor en optionele 18 inch velgen. Het totale bedrag van ons testvoertuig is \u20ac44.267,-.<\/p>\n\n\n