{"id":30969,"date":"2022-10-21T11:00:00","date_gmt":"2022-10-21T10:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=30969"},"modified":"2022-11-10T15:44:10","modified_gmt":"2022-11-10T14:44:10","slug":"rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/","title":{"rendered":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig"},"content":{"rendered":"\n

Ahh ja, de goede oude tijd waarin Citro\u00ebn<\/a> gewoon hele vreemde dingen deed. De DS, SM, XM, en de BX, ik noem maar wat. Dit gamma aan intrigerende modellen heeft lang even geen grote sedan gekend, geen echte luxewagen. Maar, hij is terug, nu in de vorm van de Citro\u00ebn C5X. Een cross-over-station-coupe-sedan met een echte ouderwets eigenzinnig karakter. Wij worden er blij van.<\/p>\n\n\n\n

Sterktes<\/mark><\/strong><\/td>Zwaktes<\/mark><\/strong><\/td><\/tr>
+ Verbruik<\/td>\u2013 Missende opties<\/td><\/tr>
+ Luxe<\/td>\u2013 Rijgeluid<\/td><\/tr>
+ Comfort<\/td>\u2013 Vering soms t\u00e9 zacht<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n
\n
\n

Elektrische Auto<\/h3>\n\n\n\n

Private lease<\/a> van een elektrische auto<\/a> is nog populairder dan het priv\u00e9 leasen van een benzineauto. Bij Elektrische Auto Private Lease<\/a> rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe elektrische auto. Bijna alle kosten zijn inclusief. Alleen de kosten voor het opladen van de auto betaal jezelf. <\/p>\n\n\n\n

Wat Private Lease Elektrische Auto<\/a> extra aantrekkelijk maakt is dat de aanschafprijs van de elektrische auto hoger ligt dan van een benzine auto. Dit maakt de drempel om zelf een elektrische auto te kopen hoog. Bij de priv\u00e9 lease van een elektrische auto wordt de auto gekocht door de leasemaatschappij. Zij betalen het hoge aanschaf bedrag en nemen het risico van de hogere afschrijving. <\/p>\n\n\n\n

Doordat elektrische auto’s pas recentelijk in populariteit toenemen worden er nog niet veel elektrische private lease occasion<\/a>’s aangeboden. Het vinden van een voordelige tweedehands is daardoor lastig. <\/p>\n\n\n\n

Bij het kiezen van een elektrische auto moet je wel op een aantal specifieke dingen letten. In de Private Lease Vergelijker<\/a> van Leaseauto.nl is hier rekening mee gehouden. Zo is wordt bij alle elektrische auto’s de actieradius, accucapaciteit en laadtijd weergegeven. <\/p>\n\n\n\n

De accu die voor het grootste deel de actieradius bepaalt is verantwoordelijk voor een groot deel van de meerprijs van de elektrische auto en daardoor ook voor de leaseprijs. Sommige modellen zoals de Tesla Model 3<\/a> worden aangeboden in uitvoering met een kleinere en een uitvoering met een grotere accu.Let hierop bij het vergelijken van de auto’s. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

Wat is de Citro\u00ebn C5X?<\/h2>\n\n\n\n

De Citro\u00ebn<\/a> C5X is de nieuwste uitvoering van de bekende Citro\u00ebn luxewagen. Een stationwagen met sedan- en coupe-achtige vormen en de rijhoogte van een cross-over. Snappen wij iets van de styling? Nee. Is dat een probleem? Zeker niet. De luxe-Citro\u00ebns hebben altijd een eigenzinnig en eigenaardig uiterlijk gehad, persoonlijk vind ik ze allemaal geweldig. Ook de Citro\u00ebn C5X is geen uitzondering.<\/p>\n\n\n\n

Van voor is de bekende Citro\u00ebn voorkant uitgesmeerd over een platte en elegante neus. De koplampen en ledstrip zijn kenmerkend voor de nieuwe styling van het Franse merk. De Citro\u00ebn Chevrons lopen mooi door in de grill, een mooi hommage naar de vorige Citro\u00ebn C5<\/a>. Achter wordt het ingewikkelder. De aflopende daklijn hint naar een coup\u00e9, maar is eigenlijk een station, volgens ons althans. De achterlichten tonen gelijkenissen met die van de huidige C4, de twee spoilers vinden wij heel gaaf. Over het algemeen vinden wij de auto elegant, bijzonder en bovenal goed gelukt. Zelfs in het saaie zwart is de Citro\u00ebn C5X bijzonder.<\/p>\n\n\n\n

De uitvoering die wij hebben meegekregen heet voluit de C5X Plug-in Hybrid <\/a>225 \u00eb-EAT8 Business Plus Edition. De middelste uitvoering met de grootste motor dus. Niet gek. De benzinemotor is een 1.6 met 181 pk, de elektromotor levert 81 kW. De accu is 12.4 kWh groot en is in een 11 kW lader in net iets minder dan 4 uur vol. Totaalvermogen: 225 pk.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Spot de redacteur<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Ruime Elektrische Auto Private Lease<\/h2>\n\n\n\n

Mede door sterk verbeterde actieradius is de praktische bruikbaarheid van elektrische auto’s snel verbeterd. Mocht je alsnog te maken krijgen met een lege accu, dan zijn er steeds meer snellaadstations langs de snelweg waar je binnen korte tijd de accu’s tot 80% kunt snelladen. Ook kiezen steeds meer mensen voor een eigen laadpaal thuis. Voor wie wil Slim Laden is het afgezien van gratis laadplekken de voordeligste manier om de Elektrische Auto Private Lease<\/a> op te laden.<\/p>\n\n\n\n

De opkomst van de ruime Crossover en SUV Modellen is ook terug te zien in het snel groeiende aantal Elektrische Private Lease Aanbiedingen<\/a>. Ideaal voor gezinnen die wel wat extra ruimte kunnen gebruiken. Deze modellen zijn populair op Leaseauto.nl<\/a>.<\/p>\n\n\n\n

<\/div>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 479,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Avenger<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Jeep Avenger<\/div><\/div>

Eerste model van Jeeps nieuwe gamma van volledig elektrische SUV\u2019s met op de Europa afgestemde afmetingen.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 563,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model 3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model 3<\/div><\/div>

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 651,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
ID.3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volkswagen ID.3<\/div><\/div>

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 614,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model Y<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model Y<\/div><\/div>

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 685,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
C40 Recharge<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volvo C40 Recharge<\/div><\/div>

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Heerlijke reisauto<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Ariya<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Nissan Ariya<\/div><\/div>

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 669,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n
<\/div>\n\n\n\n

Hoe rijdt hij?<\/h2>\n\n\n\n

Ik heb al een paar keer gestrooid met de term luxewagen. Dus u zal nu wel een hoop woorden zoals \u2018comfort\u2019 en \u2018zweven\u2019 verwachten. Daar wacht ik nog heel even mee, maar ik kan niet beloven dat ik ze niet ga gebruiken. Allereerst, wanneer je gaat zitten en de deur sluit, beweegt de stoel precies naar de positie waar je hem het laatst gelaten hebt, altijd fijn. De stoelen, zowel voor als achter, zitten erg lekker en de materialen zijn erg fijn. De knoppen, pook en andere aanraakpunten voelen erg goed.<\/p>\n\n\n\n

De auto stuurt enorm licht, de vering is subliem en vangt alle hobbels perfect op. Het comfort is zodanig hoog dat de auto lijkt te zweven. Potverdikkie, toch gebruikt. Maar goed, de auto heeft verschillende rijmodi. Een daarvan is de comfortstand, deze zorgt voor een ultieme Citro\u00ebnesque rijervaring. Zachte vering, makkelijk sturen en een snelwegbeweging vergelijkbaar met die van de overtocht van IJmuiden naar Harwich. De sportstand zorgt voor een strakkere vering en snellere gasrepsons, daarnaast leunt deze stand meer op de benzinemotor. Er is een duidelijk merkbaar verschil tussen de standen. Tijdens het rijden gaat alles makkelijk. De hulpsystemen werken naar behoren en de Citro\u00ebn C5X laat zich makkelijk besturen.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Sterke punten<\/h2>\n\n\n\n

Het verbruik van de Citro\u00ebn C5X is simpelweg erg goed. De auto is, bij een volgeladen accu en normale rijstijl, ultiem zuinig. Op een rit vanuit Rotterdam naar Breda hebben wij, met een volle auto (zowel qua personen als accu en brandstof) 1 op 25 gehaald met een gemiddelde snelheid van 105 km\/u. Als je de accu volhoudt, rij je lekker zuinig. Op de terugweg vanuit Weert richting Breda reden we met dezelfde bezetting 130 km\/u, dan raakt de accu relatief snel leeg. Logisch ook. Met 130 km\/u en halverwege een lege accu was het gemiddelde verbruik nog steeds 1 op 15, niet geweldig maar ook zeker niet slecht.<\/p>\n\n\n\n

De luxe van de Citro\u00ebn C5X is op niveau. De zachte, soepele stoelen geven de comfortervaring die wij gewend zijn van een luxe Citro\u00ebn. Helaas is onze testauto slechts afgewerkt in een saaie, zwarte kleur. Maar, ook kan er gekozen worden voor een two-tone interieur met grijzen of blauw. De knoppen zijn mooi netjes afgewerkt en de gehele ervaring van de auto besturen voelt luxueus.<\/p>\n\n\n\n

Het comfort wordt mede mogelijk gemaakt door de eerder benoemde stoelen, maar dat is niet alles. De ruiten van dubbel glas dempen veel geluiden, de deuren vallen zacht dicht en de verwarmde items zorgen voor ultiem gemak. Voorruit, achterruit en de spiegels, allemaal verwarmd. In de winter dus gewoon instappen, drie minuutjes wachten en gas erop. De vering is misschien wel de grootste speler in het comfortspel. De comfortstand geeft een egaliserende zweefervaring van jewelste. Helemaal fijn.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Zwakke punten<\/h2>\n\n\n\n

Meer dan vijftigduizend piek neertellen voor een luxewagen is een vrij grote stap. Voor dat geld en kijkend naar de competitie is er een aantal opties die je kan verwachten. Helaas geeft Citro\u00ebn je niet die opties op de C5X. Zo is het niet mogelijk om een panoramadak te bestellen op de Citro\u00ebn C5X, ook kan er niet worden gekozen voor een elektronische achterklep, terwijl deze juist zo lang en zwaar is. Nu moet je dus een fikse slinger aan je achterklep geven voordat hij open of dicht gaat. Toch jammer.<\/p>\n\n\n\n

De fantastische comfortvering is op bijna elk moment top. Maar, er zijn momenten waarbij je liever in sportstand zit. Zo is er een specifiek stuk snelweg (maar ook op veel andere plekken op de Nederlandse wegen is dit voorbeeld van toepassing) tussen Dordrecht en Rotterdam waar er twee fikse bulten in de weg zitten. Met 100 km\/u (en dus al helemaal met 130) heeft de Citro\u00ebn C5X nogal eens de neiging om de lucht in te lanceren en de klap niet voldoende op te vangen. Hierdoor klap je soms vrij hard terug naar beneden. Dit lijkt ons niet de bedoeling. Daarnaast is het gevaarlijk en enorm oncomfortabel. Dit probleem is opgelost als je hem in de sportstand zet.<\/p>\n\n\n\n

Uitrusting<\/h2>\n\n\n\n

De Citro\u00ebn C5X is een luxewagen vol opties. Ons model pronkt met climate control, navigatie en 19 inch lichtmetalen velgen. Ook hebben we een verwarmbare voorruit en -voorstoelen, keyless entry en start, head-up display en een draadloze telefoonoplader. Ook zijn de spiegels verwarmd en hebben wij een mooi scherm. Helaas, zoals eerder benoemd, geen mogelijkheid tot panoramadak of elektrische achterklep. Wel zijn er veel hulp- en veiligheidssystemen aanwezig.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

Elektrische Private Lease Auto<\/a><\/h2>\n\n\n
\n\n\n\n\n\n
\"previous<\/div><\/div>
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
e-2008<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Peugeot e-2008<\/div><\/div>

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 479,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Avenger<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Jeep Avenger<\/div><\/div>

Eerste model van Jeeps nieuwe gamma van volledig elektrische SUV\u2019s met op de Europa afgestemde afmetingen.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 563,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model 3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model 3<\/div><\/div>

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 651,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
ID.3<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volkswagen ID.3<\/div><\/div>

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 614,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
KONA<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Hyundai KONA<\/div><\/div>

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 694,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populaire keuze<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Model Y<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Tesla Model Y<\/div><\/div>

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 685,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
C40 Recharge<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Volvo C40 Recharge<\/div><\/div>

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 730,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Heerlijke reisauto<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
MG ZS<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
MG MG ZS<\/div><\/div>

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 539,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
Populair<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Ariya<\/div>
\"Prive<\/picture><\/a><\/div><\/div>
Nissan Ariya<\/div><\/div>

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes. <\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Lees Review<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

\u20ac 669,-<\/p>\n<\/div><\/div><\/div>

Vergelijk Aanbiedingen<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div>
100% Elektrisch<\/div><\/div><\/a><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"next<\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n

Conclusie rijtest Citro\u00ebn C5X<\/h2>\n\n\n\n

De Citro\u00ebn C5X is een echte moderne, ouderwets eigenzinnige luxewagen uit Frankrijk. Eigenwijze styling, extreem comfort en een bijzondere uitstraling. De auto is comfortabel, vlot en gemakkelijk te besturen. Er zijn genoeg opties, helaas missen wij wel een aantal basisopties in dit segment. De vering is supercomfortabel maar soms iets te zacht. De auto is erg zuinig, zelfs met een volle belading. Wel moet je op je accu letten. Kortom, een gewoon erg bijzondere en goede auto.<\/p>\n\n\n\n

De Citro\u00ebn C5X is verkrijgbaar vanaf 46.260,- euro. Onze auto kost, ietsje meer, namelijk rond de 51.000,- euro.<\/p>\n\n\n\n

Het bericht Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ahh ja, de goede oude tijd waarin Citro\u00ebn gewoon hele vreemde dingen deed. De DS, SM, XM, en de BX, ik noem maar wat. Dit gamma aan intrigerende modellen heeft lang even geen grote sedan gekend, geen echte luxewagen. Maar, hij is terug, nu in de vorm van de Citro\u00ebn C5X. Een cross-over-station-coupe-sedan met een […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":30971,"comment_status":"close","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"_mi_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0,"_themeisle_gutenberg_block_has_review":false,"footnotes":""},"categories":[6735],"tags":[],"yoast_head":"\nRijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig - Leaseauto.nl<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Hij is terug, nu in de vorm van de Citro\u00ebn C5X. Een cross-over-station-coupe-sedan met een echte ouderwets eigenzinnig karakter.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Ahh ja, de goede oude tijd waarin Citro\u00ebn gewoon hele vreemde dingen deed. De DS, SM, XM, en de BX, ik noem maar wat. Dit gamma aan intrigerende modellen\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:author\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-10-21T10:00:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-11-10T14:44:10+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"970\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"728\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@LeaseautoNl\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschreven door\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Leaseauto.nl\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"7 minuten\" \/>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig - Leaseauto.nl","description":"Hij is terug, nu in de vorm van de Citro\u00ebn C5X. Een cross-over-station-coupe-sedan met een echte ouderwets eigenzinnig karakter.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig","og_description":"Ahh ja, de goede oude tijd waarin Citro\u00ebn gewoon hele vreemde dingen deed. De DS, SM, XM, en de BX, ik noem maar wat. Dit gamma aan intrigerende modellen","og_url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/","og_site_name":"Leaseauto.nl","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_author":"https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","article_published_time":"2022-10-21T10:00:00+00:00","article_modified_time":"2022-11-10T14:44:10+00:00","og_image":[{"width":970,"height":728,"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Leaseauto.nl","twitter_card":"summary_large_image","twitter_creator":"@https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl","twitter_site":"@LeaseautoNl","twitter_misc":{"Geschreven door":"Leaseauto.nl","Geschatte leestijd":"7 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/"},"author":{"name":"Leaseauto.nl","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235"},"headline":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig","datePublished":"2022-10-21T10:00:00+00:00","dateModified":"2022-11-10T14:44:10+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/"},"wordCount":1203,"publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg","articleSection":["private lease elektrische auto"],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/private-lease-elektrische-auto\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/","url":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/","name":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig - Leaseauto.nl","isPartOf":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg","datePublished":"2022-10-21T10:00:00+00:00","dateModified":"2022-11-10T14:44:10+00:00","description":"Hij is terug, nu in de vorm van de Citro\u00ebn C5X. Een cross-over-station-coupe-sedan met een echte ouderwets eigenzinnig karakter.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#primaryimage","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2022\/10\/Citroen_C5X_voorkwart.jpg","width":970,"height":728},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.dagelijksauto.nl\/rijtesten\/rijtest-citroen-c5x-ouderwets-eigenzinnig\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Private Lease","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"private lease elektrische auto","item":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/category\/private-lease-elektrische-auto\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Rijtest Citro\u00ebn C5X: ouderwets eigenzinnig"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#website","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","name":"Leaseauto.nl","description":"Private Lease Advies en Vergelijker","publisher":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#organization","name":"Leaseauto.nl","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"nl-NL","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","contentUrl":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-content\/uploads\/2020\/01\/Leaseauto-Privatelease-.jpg","width":1572,"height":682,"caption":"Leaseauto.nl"},"image":{"@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/x.com\/LeaseautoNl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UCh9joiURntKF3AV2MAfj_AQ\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/#\/schema\/person\/0b25284fa91fe4520de8e57ca09c9235","name":"Leaseauto.nl","sameAs":["https:\/\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.facebook.com\/leaseautonl","https:\/\/www.instagram.com\/leaseauto.nl\/","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/leaseauto-nl\/","https:\/\/x.com\/https:\/\/twitter.com\/LeaseautoNl"],"url":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/author\/user\/"}]}},"amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30969"}],"collection":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=30969"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30969\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":31291,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30969\/revisions\/31291"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media\/30971"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=30969"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=30969"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=30969"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}