{"id":31463,"date":"2022-11-27T15:06:58","date_gmt":"2022-11-27T15:06:58","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=31463"},"modified":"2022-12-12T11:10:46","modified_gmt":"2022-12-12T10:10:46","slug":"rijtest-ds-9-oud-geld-de-nieuwe-wereld-in","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autotest\/rijtest-ds-9-oud-geld-de-nieuwe-wereld-in\/","title":{"rendered":"Rijtest DS 9: oud geld de nieuwe wereld in"},"content":{"rendered":"\n
Sinds dat DS is losgekoppeld van Citro\u00ebn<\/a> is het merk zich meer en meer aan het focussen op design en \u2018de Franse Haute Couture op een chassis\u2019. De DS 9 is geen uitzondering. Ingewikkelde vormen en drukke lijnen komen samen tot een toch elegant geheel. Veel designelementen zijn gebaseerd rondom een horloge en bijna alles is gericht op comfort en ontwerp. Een rijdend kunstwerk, dus. Maar hoe goed is de Franse competitie van de Duitse 5 en E nou echt?<\/p>\n\n\n\n Kort gezegd: de DS 9 is een concurrent voor de 5 Serie en de E klasse, onder andere. Het is een luxe sedan die ruimte biedt voor passagiers en bagage en die zorgt voor een enorm comfortabele en luxueuze rijervaring. Het zustermerk van Citro\u00ebn heeft de luxe goed in de smiezen met de DS 9.<\/p>\n\n\n\n De grote en aanwezige DS grille pronkt op de neus van de 9, de ingewikkelde vormen van \u2018het gaas\u2019 komen overeen met de rest van het ontwerp. De gehele ontwerptaal van de 9 is ingewikkeld maar elegant. Ook voorin zien wij de prachtige koplampen en de \u2018horlogeband\u2019 die prominent aanwezig is op de motorkap. Via de zijkant kijken wij kort naar de driekleurige velgen die het ingewikkelde maar stijlvolle exterieur verder accentueren.<\/p>\n\n\n\n Vanachter zien wij hele gave dingen, waaronder mijn favoriete kenmerk van de DS 9, namelijk de lichten achter. De achterlichten zijn werkelijk waar schitterend, de elegantie van het licht wat door het chromen diamantpatroon naar buiten schijnt, hebben wij nog nooit op een andere auto gezien. Het derde remlicht is bijna onzichtbaar ge\u00efntrigeerd in de achterzijde en de \u2018running lights\u2019 halverwege het dak zijn een vette knipoog naar de originele Citro\u00ebn DS, supergaaf.<\/p>\n\n\n\n De uitvoering die wij hebben meegekregen heet voluit de DS 9 E-Tense 250 Rivoli +. De Rivoli is een speciaal uitrustingsniveau gericht op stijl, de 250 staat voor de totaalhoeveelheid pk, in dit geval 250. De benzinemotor is een 1.6 met 200 pk, de elektromotor levert 50 pk. De DS 9 is ook beschikbaar met 360 pk en vierwielaandrijving, wij hadden gewoon voorwielaandrijving. De accu is 15,6 kWh groot en is in een 11 kW lader in net iets minder dan 2,5 uur vol.<\/p>\n\n\n\n Mede door sterk verbeterde actieradius is de praktische bruikbaarheid van elektrische auto’s snel verbeterd. Mocht je alsnog te maken krijgen met een lege accu, dan zijn er steeds meer snellaadstations langs de snelweg waar je binnen korte tijd de accu’s tot 80% kunt snelladen. Ook kiezen steeds meer mensen voor een eigen laadpaal thuis. Voor wie wil Slim Laden is het afgezien van gratis laadplekken de voordeligste manier om de Elektrische Auto Private Lease<\/a> op te laden.<\/p>\n\n\n\n De opkomst van de ruime Crossover en SUV Modellen is ook terug te zien in het snel groeiende aantal Elektrische Private Lease Aanbiedingen<\/a>. Ideaal voor gezinnen die wel wat extra ruimte kunnen gebruiken. Deze modellen zijn populair op Leaseauto.nl<\/a>.<\/p>\n\n\n\nSterktes<\/mark><\/strong><\/td> Zwaktes<\/mark><\/strong><\/td><\/tr> + Luxe<\/td> \u2013 Knoppen middenconsole<\/td><\/tr> + Ruimte<\/td> \u2013 Druk interieur<\/td><\/tr> + Verbruik<\/td> \u2013 Afhankelijkheid scherm<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n
Wat is de DS 9?<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
Ruime Elektrische Auto Private Lease<\/h2>\n\n\n\n