{"id":32164,"date":"2022-12-25T09:00:00","date_gmt":"2022-12-25T09:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=32164"},"modified":"2023-01-31T15:05:20","modified_gmt":"2023-01-31T14:05:20","slug":"rijtest-mercedes-amg-sl63-roadster-het-dak-eraf","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/rijtest-mercedes-amg-sl63-roadster-het-dak-eraf\/","title":{"rendered":"Rijtest Mercedes-AMG SL63 Roadster: het dak eraf"},"content":{"rendered":"\n
Je ziet ze wel eens gaan, mensen die geluk hebben gehad in hun leven of gewoon hard hebben gewerkt in een blitse bak met veel lawaai en poespas. Ikzelf vind het allemaal wel lachen, maar ik kon me niet voorstellen dat ik zulk soort auto\u2019s zou waarderen als ik erin reed. Dus, ik dacht, laat ik het eens proberen. De Mercedes-AMG SL63 Roadster is een knetterdikke, asociale, overbodige en onzuinige auto. Wij willen er vier.<\/p>\n\n\n\n De Mercedes-AMG SL63 Roadster is veel dingen. Het is een luxe, supersnelle cabriolet van Mercedes. Het is een supercar met daarbovenop de kwaliteiten van een luxe grand tourer en de uitstraling van de auto van Cruella DeVil. In het kort is de auto het topmodel van de luxe Mercedes SL-lijn op het gebied van performance. Ook heb je de Maybach SL, dat is de tegenhanger gebaseerd op luxe en comfort.<\/p>\n\n\n\n De neus wordt gekenmerkt door de prominente Mercedes gril met verticale spijlen en een grote ster in het midden. Langzaam lopen de lijnen oneindig naar achter totdat de motorkap uiteindelijk overgaat in de voorruit. De relatief kleine cockpit wordt soms afgedekt door een stoffen dak, maar natuurlijk probeer je hem zo veel mogelijk open de rijden. Achter wordt de auto fraai maar abrupt afgerond door de ronde achterzijde. De auto heeft een ouderwets krachtig profiel met een grote neus die ruimte biedt voor een substanti\u00eble motor.<\/p>\n\n\n\n Het lijnenspel vertoont elegantie, agressie en kracht, een combinatie die we niet vaak meer zien. Ook de kleur helpt mee, het platte maar toch sportieve grijs is een combinatie van klassiek en modern. Ook de velgen zijn zeer sportief, hetzelfde geldt voor de spoiler. Deze kan overigens in- en uitklappen waardoor ook de spoiler een sportieve toevoeging is, maar ook kan wegklappen zodat het profiel meer klassiek oogt. Het interieur is superluxe en enorm comfortabel en volgeladen, dit laatste zorgt ook voor wat drukte in de cockpit.<\/p>\n\n\n\n De uitvoering die wij hebben meegekregen heet voluit de Mercedes-AMG SL63 4MATIC+ Roadster. Dit is de meest sportieve uitvoering van de SL-Lijn van Mercedes. Terwijl de twee uitvoeringen onder de 63 een viercilinder hebben, is dit de enige met een V8. Die V8 is een 4.0 met twee turbo\u2019s. De 585pk die de motor produceert wordt naar alle vier de wielen gestuurd via de negentraps automaat. In 3,6 seconden ben je bij de 100.<\/p>\n\n\n\n Wanneer je richting de Mercedes-AMG SL63 Roadster loopt, schuiven de deurhendels naar buiten om je toegang te geven tot de 2+2 cockpit. De achterste stoelen zijn echter volledig onbereikbaar voor mensen van langer dan 1 meter 50. Dit is prima, maar je kan er niet met vier volwassenen in rijden. Het interieur is erg mooi en elegant, de materialen zijn prachtig en alles voelt erg solide en kwalitatief. De startknop zit ver weg tussen allerlei knoppen en hendels verstopt, maar als je hem indrukt, gebeurt er iets magisch\u2026<\/p>\n\n\n\n \u2026De startmotor begint te draaien en kondigt met zijn gezoem een orkest aan gerommel, geknal en gebrom aan. De vierliter V8 met dubbele turbo dondert tot leven en produceert een symfonie waar elke autoliefhebber van zal smelten. Tussen de massief aluminium sierelementen en de met glimmend carbon afgewerkte interieurpanelen bevind zich een groot scherm met daarin het infotainmentsysteem en de allerbelangrijkste knop in de auto: de slider voor het dak.<\/p>\n\n\n\n Mercedes-Benz<\/a> heeft aan de basis gestaan van de auto. Altijd als leverancier van premium auto’s in het hoogste segment. Door het streven naar perfectie weet Mercedes-Benz die positie te behouden. <\/p>\n\n\n\n Het huidige Mercedes private lease <\/a>aanbod onderscheidt zich door de unieke designs, optimale rijbeleving en innovatieve toepassingen. De voordeligste is de A-klasse<\/a>. De Politie is dol op de B-klasse<\/a>. De CLA<\/a> is een populaire sedan. De GLB<\/a> is een luxe ruime SUV. Qua elektrische auto’s biedt Mercedes de EQA<\/a> en EQB<\/a>. <\/p>\n\n\n\n <\/p>\n<\/div>\n\n\n\nSterktes<\/mark><\/strong><\/td> Zwaktes<\/mark><\/strong><\/td><\/tr> + Uitstraling<\/td> \u2013 Volgeladen interieur<\/td><\/tr> + Kracht<\/td> \u2013 Piepende remmen<\/td><\/tr> + Rijervaring<\/td> \u2013 Onhandigheid<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n
Wat is de Mercedes-AMG SL63 Roadster?<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
Hoe rijdt hij?<\/h2>\n\n\n\n
Mercedes-Benz Private Lease<\/h3>\n\n\n\n