\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n
Je krijgt bij de voordeligste uitvoering een enkele elektromotor om de voorwielen aan te drijven met maximaal 217 pk. Dit kan middels een paar stappen ge\u00fcpgraded worden naar maximaal 394 pk verdeeld over vier wielen. Je betaalt dan wel significant meer. Je sprint dan wel in 5,1 seconden naar 100 km\/u in plaats van 7,5 seconden voor de basisversie. <\/p>\n\n\n\n
Kies je voor een versie met voorwielaandrijving, dan kun je maximaal 160 km\/u snel. De vierwielaangedreven versies hebben een top van 200 km\/u. Door de plaatsing van een elektromotor op de achteras lever je wel 53 liter bagageruimte in, dat even ter zijde, de bagageruimte blijft aan de grote kant.<\/p>\n\n\n\n
De Cam\u00e9l\u00e9on lader kan wisselstroom laden met maximaal 3-fasen 22 kW, wat thuis 11 kW oplevert. Opvallend is het dat het basismodel van de Ariya \u2018geknepen\u2019 is tot slechts 1-fase 7,4 kW, wat in de praktijk vaak 3,7 kW is. <\/p>\n\n\n\n
Dat maakt die uitvoering van de Ariya niet tot een gemakkelijke kilometervreter, ondanks zijn actieradius van 403 km. Kies je voor de Ariya met het grootste accupakket, 87 kWh, met enkel voorwielaandrijving dan kom je maar liefst 533 km ver volgens de Europese WLTP meetmethode. Snelladen gaat te allen tijde met 130 kW.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n