{"id":32282,"date":"2022-12-28T10:00:00","date_gmt":"2022-12-28T10:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=32282"},"modified":"2023-01-31T15:02:11","modified_gmt":"2023-01-31T14:02:11","slug":"de-comeback-van-de-compacte-cabrio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/de-comeback-van-de-compacte-cabrio\/","title":{"rendered":"De comeback van de compacte cabrio"},"content":{"rendered":"\n
Als onze lokale cabrio-aficionado en fan van slimme compacte auto\u2019s, kijk ik al enkele jaren met weemoed aan hoe de auto-industrie steeds hoger en groter gaat. Veel heeft uiteraard te maken met de steeds scherpere eisen op het gebied van veiligheid. Des te meer auto je hebt om mee te werken, des te meer ruimte er is voor alle veiligheidssystemen en kreukelzones. Voor EV\u2019s is ruimte wellicht nog belangrijker, gezien de wens voor een redelijk bereik vaak gelijk staat aan een groot accupakket. Toch is het de EV, die autofabrikanten de grootste kans in jaren geeft om eens creatief te gaan denken over carrosserie\u00ebn, te beginnen met een compacte EV cabrio.<\/strong><\/p>\n\n\n\n Tuurlijk, ik ben de eerste die toe zal geven dat een cabrio niet bovenaan zal staan als het gaat om het uitzoeken van een nieuwe auto. Toch is dat precies de reden waarom een comeback in de kaarten zit. Het zal je wellicht opgevallen zijn dat de huizenprijzen de afgelopen jaren flink zijn gestegen. De economie doet het goed en daarom wordt alles duurder. Iets vergelijkbaars vond plaats zo ongeveer dertig jaar geleden, toen in de jaren negentig er geen enkel probleem in de lucht leek te hangen. Economisch ging het goed en dus was er ruimte voor frivole voertuigen zoals de MG F, Fiat Barchetta en BMW Z3. Auto\u2019s die je niet nodig had in je leven, maar de wereld wel een stuk leuker wisten te maken. Een boegbeeld van plezier en aspiratie die we vandaag te dag ook weer goed kunnen gebruiken.<\/p>\n\n\n\n Naast emotionele redenen zijn er ook pragmatische redenen waarom een kleine cabrio past voor in de nabije toekomst. De auto-industrie is in een constante gevecht voor een groter bereik en een betere effici\u00ebntie. Door het accupakket te vergroten en de auto\u2019s gladder door de wind te snijden, worden bereiken van 500, 600 soms wel 700 kilometer bereikt. De meest extreme uitvoering hiervan is de Lightyear one, het in Nederland ontwikkelde model is aalglad dankzij een Cd waarde van 0.175. Het resultaat is dat de Lightyear one op 1 kWh ongeveer 9,6 km ver komt.<\/p>\n\n\n\n Er is echter ook een andere manier die steeds meer toegepast wordt en dat is door gewichtsbesparing. Neem als voorbeeld de Microlino, een letterlijke koelkastdeur op wielen. De vorm mag dan esthetisch aantrekkelijk zijn, maar op geen enkele manier snijdt het goed door de lucht. Toch weet deze compacte tweezitter met 1 kWh ongeveer 14,2 kilometer af te leggen, ruim de helft meer dan de uitermate effici\u00ebnte Lightyear. Gewichtsbesparing is wat dat betreft de ultieme cheat code in de natuurkunde als het gaat om effici\u00ebntie.<\/p>\n\n\n\n Het Elektrische Private Lease Aanbod <\/a>groeit gestaag. De meeste volledig nieuwe auto’s hebben een elektrische aandrijving. En ook van bestaande modellen zoals de Peugeot 208<\/a> en Opel Corsa<\/a> komen er elektrische uitvoeringen beschikbaar. Op Leaseauto.nl<\/a> is altijd het grootste Private Lease<\/a> Aanbod te vinden. <\/p>\n\n\n\nDe tijd is rijp<\/h2>\n\n\n\n
Kilowatt knaller<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
Voordelige Elektrische Private Lease Auto’s<\/h2>\n\n\n\n