{"id":32803,"date":"2023-01-05T16:42:56","date_gmt":"2023-01-05T16:42:56","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=32803"},"modified":"2023-01-31T07:57:23","modified_gmt":"2023-01-31T06:57:23","slug":"laadpaalkleven-mag-dat-nu-wel-of-niet-de-twee-uitspraken-beoordeeld","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/laadpaalkleven-mag-dat-nu-wel-of-niet-de-twee-uitspraken-beoordeeld\/","title":{"rendered":"Laadpaalkleven mag dat nu wel of niet? De twee uitspraken beoordeeld"},"content":{"rendered":"\n
Een elektrische auto moet je nu eenmaal opladen. Met de huidige energietarieven voor de thuisenergiecontracten wordt het ook steeds interessanter om een openbare laadpaal te gebruiken in plaats van je thuislaadpaal. Vergeet ook niet dat er veel gezinnen zijn zonder eigen oprit, en dus sowieso aangewezen zijn op een openbare laadpaal.<\/p>\n\n\n\n
Het wordt daardoor steeds drukker bij openbare laadpalen. Wat \u2018verergert\u2019 wordt door het feit dat er steeds meer elektrische auto\u2019s verkocht worden. Het aantal nieuw ge\u00efnstalleerde openbare laadpalen loopt qua groei achter ten opzichte van de nieuwe registraties van elektrische auto\u2019s. Hierdoor ervaren EV-rijders het steeds vaker dat een openbare laadpaal bezet is. Dat kan heel vervelend zijn, maar het is nog vervelender als de openbare laadpaal bezet wordt door \u2018laadpaalklevers\u2019.<\/p>\n\n\n\n En nee, dat is geen tropische diersoort of iets stickerachtigs. Maar een laadpaalklever is een EV-rijder die nog met zijn laadkabel ingeplugd is in de laadpaal terwijl de auto al helemaal opgeladen is. Je kunt niet verwachten dat elke berijder binnen 5 minuten nadat zijn EV opgeladen is zijn auto weghaalt. Helemaal niet als de elektrische auto \u2019s nachts vol is. Maar is laadpaalkleven eigenlijk verboden?<\/p>\n\n\n\n In 2022 is laadpaalkleven meerdere keren in het nieuws gekomen. Zowel het Gerechtshof als de Hoge Raad heeft zich er over gebogen. Waarbij de ene partij iets anders zei dan de andere. Daarom hierbij eerst een kleine verduidelijking.<\/p>\n\n\n\n Allereerst de zaak. De basis begon 16 augustus 2019 waarbij een Plug-In Hybride BMW geparkeerd stond op een oplaadplek in Rotterdam die ook aangewezen was als parkeerplek waarbij je parkeerbelasting dient te betalen. Er was door de bestuurder geen parkeergeld betaald en daarvoor had de bestuurder een parkeerboete gekregen. Hier was hij het niet mee eens en spande een zaak over het parkeergeld aan. Hierin werd hij bijgestaan door jurist Nick Voorbach van\u00a0verkeersboete.nl.\u00a0\u00a0Heb je een\u00a0parkeerboete\u00a0ontvangen? Meld je zaak dan vrijblijvend aan bij\u00a0verkeersboete.nl. Zij staan je gratis bij.\u00a0<\/p>\n\n\n\n Het Elektrische Private Lease Aanbod <\/a>groeit gestaag. De meeste volledig nieuwe auto’s hebben een elektrische aandrijving. En ook van bestaande modellen zoals de Peugeot 208<\/a> en Opel Corsa<\/a> komen er elektrische uitvoeringen beschikbaar. Op Leaseauto.nl<\/a> is altijd het grootste Private Lease<\/a> Aanbod te vinden. <\/p>\n\n\n\n<\/figure>\n\n\n\n
Over welke zaak gaat het?<\/h2>\n\n\n\n
Voordelige Elektrische Private Lease Auto’s<\/h2>\n\n\n\n