{"id":33769,"date":"2023-01-25T11:00:00","date_gmt":"2023-01-25T11:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=33769"},"modified":"2023-01-31T07:38:24","modified_gmt":"2023-01-31T06:38:24","slug":"geen-wildloop-op-subsidie-aanvraag-ev","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/geen-wildloop-op-subsidie-aanvraag-ev\/","title":{"rendered":"Geen wildloop op subsidie aanvraag EV"},"content":{"rendered":"\n
Als er iets is wat Nederlanders graag doen, dan is het geld besparen. Dit geldt ook zeker voor de auto\u2019s die gekocht worden. Bedenk maar de vele Mitsubishi Outlander PHEV\u2019s en Volkswagen Polo Bluemotions die verkocht zijn vanwege de gunstige bijtelling. Toch lijkt er langzamerhand een verschuiving plaats te vinden waarin de bijtelling minder belangrijk is. Het beste bewijs hiervoor is de flink resterende pot voor de subsidie aanvraag voor EV\u2019s<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Om de aankoop van elektrische auto\u2019s te bemoedigen, geeft de overheid dit jaar \u20ac2.950 subsidie bij aankoop van een nieuwe elektrische auto. Daar zitten wel een paar haken en ogen aan, zo moet het voertuig nieuw minder dan \u20ac45.000 kosten, en een minimaal bereik van 120 kilometer WLTP hebben. Het bereik is inmiddels geen probleem meer, zo heeft bij ons weten iedere elektrische auto op de markt minimaal een bereik van 130 kilometer. De prijs is echter wel een obstakel geworden. Een hoop populaire voertuigen, zoals de Skoda Enyaq en Hyundai Ioniq 5 beginnen namelijk rond de \u20ac48.000.<\/p>\n\n\n\n Andere fabrikanten probeer het maximale te halen uit de subsidie. Zoals Tesla, die sinds begin dit jaar de prijs van haar achterwielaangedreven Model 3 met maar liefst \u20ac7.000,- heeft laten zakken. Je raadt het al, de prijs is met \u20ac44.990,- opeens precies geschikt voor de subsidie.<\/p>\n\n\n\n<\/figure>\n\n\n\n
Subsidie tot maximaal \u20ac45.000,-<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n\n
Private Lease<\/h2>\n\n\n