{"id":33836,"date":"2023-01-28T09:18:11","date_gmt":"2023-01-28T09:18:11","guid":{"rendered":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/?p=33836"},"modified":"2023-01-31T06:59:26","modified_gmt":"2023-01-31T05:59:26","slug":"smart-1-neem-elektrisch-rijden-niet-te-serieus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/leaseauto.nl\/private-lease\/autonieuws\/smart-1-neem-elektrisch-rijden-niet-te-serieus\/","title":{"rendered":"Smart #1: neem elektrisch rijden niet te serieus"},"content":{"rendered":"\n
Elektrisch rijden is definitief doorgebroken en alle automerken doen nu mee. Maar terwijl sommige merken opbloeien door nieuwe uitdagingen, lijken anderen het vooral zuchtend en steunend te ondergaan. Als het gaat om elektrisch rijden, lijkt nota bene het kleine Smart van alle Europese automerken de beste kaarten te hebben.<\/strong><\/p>\n\n\n\n Fabrikanten uit verschillende werelddelen hebben hun eigen visie op elektrisch rijden. Aziatische merken combineren techniek met fraaie ontwerpen: een elektrisch platform maakt nieuwe, innoverende ontwerpen mogelijk. Amerikanen daarentegen gebruiken de elektrische aandrijving vooral om auto\u2019s dingen te laten doen die ze vroeger niet konden, van sneller optrekken tot ingenieuze snufjes voor offroad-rijden.<\/p>\n\n\n\n Europese autobouwers zijn duidelijk nog zoekende. BMW en Mercedes-Benz omarmen elektrisch rijden als het nieuwe luxe, maar bij anderen lijkt de overstap vooral een verplichting. Hier zijn elektrische auto\u2019s gewoon benzine-auto\u2019s maar dan met een andere aandrijving. Van enige passie is geen sprake: het lijkt alsof Europa vooral elektrische auto\u2019s maakt omdat het moet.<\/p>\n\n\n\nIeder zijn eigen manier<\/strong><\/h2>\n\n\n\n
<\/figure>\n\n\n