\n
Motor<\/h3>\n\n\n\n
Wegrijden in de Leaf gaat gepaard met licht zoemend geluid vanonder de motorkap. Eenmaal op snelheid is dit geluid echter compleet verdwenen. Wat dan juist opvalt, is de stilte in de Leaf. <\/p>\n\n\n\n
De voordelen van een elektrische auto zijn het ontbreken van trillingen, maar ook het monotone geluid van een verbrandingsmotor is niet aanwezig. Dit zorgt voor veel rust aan boord. Het tweede grote voordeel van elektrisch rijden, is het zogenaamde \u2018one pedal driving\u2019. <\/p>\n\n\n\n
Bij het indrukken van het stroompedaal versnelt de auto, bij loslaten wordt er automatisch op de motor geremd. Hiermee wordt energie teruggewonnen in het accupakket.<\/p>\n\n\n\n
Doordat een elektro motor niet eerst toeren hoeft te maken om vermogen op te bouwen, heeft de Leaf vanaf stilstand al direct 340 Nm aan koppel beschikbaar. Vanuit stilstand wordt dit door de tractiecontrole enigszins afgeregeld. Toch zorgt dit ervoor dat je bij het stoplicht eigenlijk altijd het snelst weg bent. <\/p>\n<\/div>\n\n\n\n
\n
<\/figure><\/div><\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n
\n
<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n\n
Interieur<\/h3>\n\n\n\n
Nissan etaleert de bijzondere elektrische techniek niet in het interieur. Zo heeft de Leaf bijvoorbeeld een analoge snelheidsmeter. <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n