Achterwielaandrijving is terug bij Volvo

Na 25 jaar is Volvo terug met achterwielaandrijving. De 900-serie waren de laatste achterwiel aangedreven Volvo’s. De C40 Recharge en XC40 Recharge modeljaar 2024 zijn de opvolgers. Deze modellen krijgen een upgrade op meerdere fronten. Volvo ziet dit als een goede stap in de richting van een volledig elektrische autofabrikant aan het einde van dit decennium.

Configuratie aandrijflijn

De achterwiel aangedreven Volvo heeft een permanent magneet motor op de achteras. Deze motoren zijn beschikbaar met een maximaal vermogen van 175 kW of 185 kW. Dit is een upgrade ten opzichte van de vorige generatie elektromotor, deze leverde 170 kW.

De C40 en XC40 zijn ook beschikbaar als vierwiel aangedreven variant. De twee elektromotoren leveren samen 300 kW.

Efficiëntie

Volvo heeft de efficiëntie van de modelreeks 2024 verhoogd om zo de actieradius te vergroten. De velgen zijn ontworpen om de luchtweerstand te verminderen. De koeling van het accupakket is veranderd, waardoor er minder warmte verliezen zijn en deze energie in beweging wordt omgezet.

Ruime Elektrische Auto Private Lease

Mede door sterk verbeterde actieradius is de praktische bruikbaarheid van elektrische auto’s snel verbeterd. Mocht je alsnog te maken krijgen met een lege accu, dan zijn er steeds meer snellaadstations langs de snelweg waar je binnen korte tijd de accu’s tot 80% kunt snelladen. Ook kiezen steeds meer mensen voor een eigen laadpaal thuis. Voor wie wil Slim Laden is het afgezien van gratis laadplekken de voordeligste manier om de Elektrische Auto Private Lease op te laden.

De opkomst van de ruime Crossover en SUV Modellen is ook terug te zien in het snel groeiende aantal Elektrische Private Lease Aanbiedingen. Ideaal voor gezinnen die wel wat extra ruimte kunnen gebruiken. Deze modellen zijn populair op Leaseauto.nl.

Actieradius

Er zijn verschillende accupakketten beschikbaar. Met de 69 kWh variant is de actieradius 463 kilometer voor de XC40 en 482 kilometer voor de C40. Dit is een verbetering van zo’n 10 % ten opzichte van de vorige modelreeks.

Mocht dit niet genoeg zijn kan je kiezen voor de 82 kWh accu. De actieradius van de XC40 is met een volle accu 513 kilometer en je rijdt maximaal 532 kilometer met de C40.

Volvo XC40 Recharge.

Topsnelheid

Zowel de C40 als XC40 hebben met alle elektromotor configuraties een topsnelheid van 180 km/h. Ook de vierwiel aangedreven 300 kW versie heeft eerdergenoemde topsnelheid. Volvo heeft eerder al bekend gemaakt alle auto’s vanaf 2020 te begrenzen op 180 km/u.

Volvo Private Lease

Volvo heeft al jaren lang zijn eigen onderscheidende modellen die de liefhebbers aanspreken. Veel ruimte en aandacht voor veiligheid zijn de vaste ingrediënten.

Waar particulieren veelal opzoek gingen naar een grote tweedehands Volvo heeft private lease de wereld veranderd. Via Volvo private lease is het mogelijk om voor een aantrekkelijk maandbedrag een nieuwe Volvo te rijden. Dankzij de overname door de Chinese Geely Holding in 2010 is Volvo Zweedser dan ooit.

Volvo Private Lease Aanbod

Volvo is groot geworden met praktische stationcars als de Volvo V60. De sedans als de Volvo S60 zijn minder gevraagd. Momenteel zijn vooral de SUV modellen populair, zoals de Volvo C40, Volvo XC40, Volvo XC60 en Volvo XC90.

Interieur

Een snelle blik op het interieur onthult geen grote verandering ten opzicht van de modelreeks die DagelijksAuto in 2020 heeft getest. Het touchscreen ondersteunt Android Auto, waarmee veel Google services beschikbaar zijn. Google Maps wordt gebruikt als navigatiesysteem.

Het interieur van de Volvo is strak, maar ogenschijnlijk niet veranderd.

Conclusie

Volvo heeft weer een stap gezet om een volledig elektrische autofabrikant te worden. De C40 en XC40 hebben een upgrade gekregen in de vorm van een andere aandrijflijn en een efficiënter accupakket. Beide modellen zijn verkrijgbaar met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving. Na 25 jaar wachten is Volvo dus eindelijk terug met achterwielaandrijving!

Het bericht Achterwielaandrijving is terug bij Volvo verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

Mobiele versie afsluiten