• Over Leaseauto.nl

    Uw onafhankelijke Private Lease Adviseur

    • Leaseauto.nl

    • Over Leaseauto.nl
    • Wat wij voor u doen
    • Waarom leasen via ons
    • 100% Onafhankelijk Advies
    • Ons verdienmodel
    • Onze partners
    • Contact
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600

    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Over Private Lease

    Tips en achtergrondinformatie over Private Lease

         Private Lease

    • Wat is Private Lease
    • Veelgestelde vragen
    • Voordelen
    • Lease Overeenkomst
    • Kosten Private Lease
    • Eerlijke Vergelijker
    • Begrippen
    • Auto Kopen of Leasen
    • Goedkoopste Private Lease

          Veelgestelde vragen

    • Hoe werkt Private Lease?
    • Welke kosten zijn inclusief?
    • Hoeveel moet ik verdienen?
    • Moet ik betalen bij schade?
    • Kan ik als ZZP'er Private Leasen?
    • Hoe verloopt de aanvraagprocedure?
    • Heb ik schadevrije jaren nodig?
    • Heb ik bijtelling voor belasting?
    • Alle veelgestelde vragen
    • Onafhankelijk Private Lease Advies

    • Heeft u uw antwoord niet gevonden? U mag altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600
    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Alle Merken

    Alfa Romeo
    BMW
    Citroën
    Dacia
    DS
    Fiat
    Ford
    Honda

    Hyundai
    KIA
    Land Rover
    Lexus
    Mazda
    Mercedes
    MG
    Mitsubishi

    Mini
    Nissan
    Opel
    Peugeot
    Porsche
    Renault
    SEAT
    Skoda

    Smart
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Tesla
    Volkswagen
    Volvo

  • Populaire Modellen

    Audi
    A1
    A3
    Q2

    BMW
    1 Serie
    X1
    X2

    Citroën
    C1
    C3
    C4

    Fiat
    500
    Panda

    Ford
    Fiesta
    Focus
    Kuga

    Hyundai
    i10
    i20
    Kona

    Kia
    Picanto
    Ceed
    Stonic
    Niro

    Mercedes
    A-Klasse
    CLA

    MINI
    Mini

    Opel
    Corsa
    Crossland

    Peugeot
    108
    208
    2008

    Renault
    Clio
    Captur

    SEAT
    Ibiza
    Leon

    Skoda
    Scala
    Kamiq
    Enyaq iV

    Toyota
    Aygo
    Yaris

    Volkswagen
    Polo
    T-Roc
    ID.4

    Volvo
    XC40
    V60

  • Nieuws

    Autonieuws

    Nieuw in 2024: Jeep Avenger E-hybrid

    Het Rijbereik in de Winter van Elektrische Auto’s in 2024

    Benzineauto of een Elektrische Auto? Private Lease met Leaseauto.nl

    Flex Lease in 2024: Waarom het zo Interessant is

    Mogelijkheden en Uitdagingen in de Autowereld van 2024

    Volvo in de schijnwerpers van 2024

    Meer Autonieuws

    Rijtesten

    Hyundai Kona Hybride 2024: Innovatief Comfort en Rijgemak

    Opel Astra-E: Efficiënt, Betrouwbaar en Toonaangevend in Kwaliteit

    Rijtest in de Toyota Yaris Cross: Stijlvol Avontuur

    De Nissan Ariya in de Spotlights: Analyse van Private Lease Mogelijkheden

    Ritje in de Peugeot 408: Stijlvol en Comfortabel Rijden

    Rijtest in de Toyota Prius: De ultieme hybride ervaring

    Meer Rijtesten

Niets gevonden
Bekijk alle
  • Over Leaseauto.nl

    Uw onafhankelijke Private Lease Adviseur

    • Leaseauto.nl

    • Over Leaseauto.nl
    • Wat wij voor u doen
    • Waarom leasen via ons
    • 100% Onafhankelijk Advies
    • Ons verdienmodel
    • Onze partners
    • Contact
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600

    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Over Private Lease

    Tips en achtergrondinformatie over Private Lease

         Private Lease

    • Wat is Private Lease
    • Veelgestelde vragen
    • Voordelen
    • Lease Overeenkomst
    • Kosten Private Lease
    • Eerlijke Vergelijker
    • Begrippen
    • Auto Kopen of Leasen
    • Goedkoopste Private Lease

          Veelgestelde vragen

    • Hoe werkt Private Lease?
    • Welke kosten zijn inclusief?
    • Hoeveel moet ik verdienen?
    • Moet ik betalen bij schade?
    • Kan ik als ZZP'er Private Leasen?
    • Hoe verloopt de aanvraagprocedure?
    • Heb ik schadevrije jaren nodig?
    • Heb ik bijtelling voor belasting?
    • Alle veelgestelde vragen
    • Onafhankelijk Private Lease Advies

    • Heeft u uw antwoord niet gevonden? U mag altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.
    • Contact informatie

    • E-mail:      klantenservice@leaseauto.nl
    • Telefoon:  088-0102600
    • Openingstijden klantenservice

    • Ma t/m vr: 10:00 - 18:00
    private lease vergelijker leaseauto.nl
  • Alle Merken

    Alfa Romeo
    BMW
    Citroën
    Dacia
    DS
    Fiat
    Ford
    Honda

    Hyundai
    KIA
    Land Rover
    Lexus
    Mazda
    Mercedes
    MG
    Mitsubishi

    Mini
    Nissan
    Opel
    Peugeot
    Porsche
    Renault
    SEAT
    Skoda

    Smart
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Tesla
    Volkswagen
    Volvo

  • Populaire Modellen

    Audi
    A1
    A3
    Q2

    BMW
    1 Serie
    X1
    X2

    Citroën
    C1
    C3
    C4

    Fiat
    500
    Panda

    Ford
    Fiesta
    Focus
    Kuga

    Hyundai
    i10
    i20
    Kona

    Kia
    Picanto
    Ceed
    Stonic
    Niro

    Mercedes
    A-Klasse
    CLA

    MINI
    Mini

    Opel
    Corsa
    Crossland

    Peugeot
    108
    208
    2008

    Renault
    Clio
    Captur

    SEAT
    Ibiza
    Leon

    Skoda
    Scala
    Kamiq
    Enyaq iV

    Toyota
    Aygo
    Yaris

    Volkswagen
    Polo
    T-Roc
    ID.4

    Volvo
    XC40
    V60

  • Nieuws

    Autonieuws

    Nieuw in 2024: Jeep Avenger E-hybrid

    Het Rijbereik in de Winter van Elektrische Auto’s in 2024

    Benzineauto of een Elektrische Auto? Private Lease met Leaseauto.nl

    Flex Lease in 2024: Waarom het zo Interessant is

    Mogelijkheden en Uitdagingen in de Autowereld van 2024

    Volvo in de schijnwerpers van 2024

    Meer Autonieuws

    Rijtesten

    Hyundai Kona Hybride 2024: Innovatief Comfort en Rijgemak

    Opel Astra-E: Efficiënt, Betrouwbaar en Toonaangevend in Kwaliteit

    Rijtest in de Toyota Yaris Cross: Stijlvol Avontuur

    De Nissan Ariya in de Spotlights: Analyse van Private Lease Mogelijkheden

    Ritje in de Peugeot 408: Stijlvol en Comfortabel Rijden

    Rijtest in de Toyota Prius: De ultieme hybride ervaring

    Meer Rijtesten

Niets gevonden
Bekijk alle
private lease vergelijker leaseauto.nl
Niets gevonden
Bekijk alle

Hoe houdt de Citroën ë-C4 zich tussen de elanden?

Een nieuwe auto, een nieuw plan. Waar de Citroën DS met trekhaak en karretje de norm was, heeft de aanschaf van een Citroën Ë-C4 Feel de focus verlegd. Geen tenten meer opzetten in Frankrijk, maar huisjes huren in Noorwegen. Omdat het kan. En moet, aangezien een DS met klein karretje meer ruimte biedt aan tent en bijbehoren dan een Ë-C4 zonder trekhaak. Exit camping dus. Het plan was daar: met twee volwassenen, twee kinderen van 9 en 7, en een middelgrote hond van huisje naar huisje in Zuid-Noorwegen. Nu nog de uitvoering.

Een elektrische private lease auto voegt een totaal nieuwe factor toe aan de auto-vakantie: thuis vanaf de bank uitzoeken waar je kunt laden. Voorpret met, moet gezegd, een dwangmatig randje: je wilt immers echt niet zonder stroom stilstaan. Vanaf Noord-Nederland naar Noord-Denemarken is de ANWB qua laden je vriend. Met ANWB en E-Flux kun je vrijwel overal moeiteloos laden. De ANWB routeplanner plant ook moeiteloos je reis. Na het invoeren van alle autogegevens geeft de routeplanner exact aan met welk percentage batterij je bij welk laadpunt staat, en hoe lang dat dan duurt. Perfect, lijkt ‘t. Als je de planner echter vertelt dat je Noorwegen aandoet, beland je in een soort Bermudadriehoek. Verbeterpuntje voor ANWB.

Alweer?

Digitaal volgeladen met apps en lidmaatschappen die ons hopelijk in Noorwegen aan een volle batterij helpen, vertrekken we in de vroege ochtend. Ritten van meer dan 200 km hebben we met deze auto nog nooit gedaan. De eerste indruk is dan ook één van stilte, comfort, rust, fijn geluid en sjonge wat gaat die accu snel leeg. Geheel in samenspraak met de ANWB laden we braaf bij Oldenburg. En weer door. Het eerstvolgend geplande laadpunt voelt dichtbij. ‘Moeten we dán alweer laden?’ Eenmaal in de buurt van het laadstation heeft de Ë-C4 serieuze actieradius over. We trekken ons eigen plan, en rijden door.

witte Citroën ë-C4 langs de weg

Gewenning

Ja, de accu gaat snel leeg. Maar goed, wat is snel? Mijn gewenning ten opzichte van een benzine- of LPG-tank speelt zeker mee. Volgens de routeplanner zou ie zelfs nóg sneller z’n lading kwijt geweest zijn. Hoe kan dit? Even wat cijfers: de voorspelling was dat we na 160 km met 20% batterij zouden arriveren in Oldenburg. Wij kwamen met 44% accu aan. Een verschil van 24%. In de loop van de ochtend valt t kwartje: de routeplanner rekent met de maximale snelheid. Dit hoewel een kruissnelheid van pakweg 100 km/h veel efficiënter is. Met 87% geladen rijden we 194 km verder, en komen we met 23% aan bij de volgende stop. Niks mis mee.

Met de B van …

De Citroën brengt ons, met behulp van een boot, probleemloos naar Noorwegen. Met nog 76% procent (230 km te gaan volgens de auto) rijden we naar het eerste huisje. Het heftige berglandschap in Noorwegen is geen enkel probleem voor de Ë-C4: steile passages gaan moeiteloos. Qua kracht komt de auto niets te kort. Ik blijf het overigens wonderlijk vinden dat ook met snel accelereren er geen enkele wielspin is, hoewel een traditionele auto met minder koppel gemakkelijker de wielen spint. Slimme bak en slim differentieel dus. De afdalingen zijn, met de bak in de B stand, helemaal lachwekkend. De B staat voor Brake. Met B ingeschakeld genereert de auto energie uit remmen, of uit afdalen. Met de handel van de richtingaanwijzer kun je de weergave in het display van de Ë-C4 zo instellen dat zichtbaar is of je stroom verbruikt of laadt. Nu lijkt de actieradius wel eindeloos.

neus Citroën ë-C4 bij boot

Er zijn veel EV’s in Noorwegen. Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat EV’s in Noorwegen in de aanschaf structureel goedkoper zijn dan ICE-auto’s. We komen trouwens verhoudingsgewijs ook meer Ë-C4’s tegen dan thuis. De infrastructuur is dus ook ingericht op veel elektrische auto’s. De laadpas van de ANWB geeft echter geen enkele sjoege bij die zeldzame plekken die de ANWB wél accepteert in de bermuda van Noorwegen. We zijn aangewezen op Noorse systemen die nieuw voor ons zijn. MER en Fortum vervullen die rol. Gaat prima. We vinden trouwens één aanbieder die zijn app, Cloudcharge, uitsluitend wil installeren op telefoons die in Scandinavië geregistreerd zijn. Helaas. Wel jammer dat juist deze paal wel echt pal naast onze voordeur stond. Laden in onbekend gebied blijkt verder, los van een enkele hindernis, kinderlijk eenvoudig.

Vering à la Citroën

Ook de Citroën Ë-C4 zelf stelt niet teleur. Hoewel ik als het kan in hydraulisch geveerde Citroëns rijd, moet ik zeggen dat de Progressive Hydraulic Cushions fijn veren. Waar de iets lichtere C4 Cactus met deze pootjes wat meer veert zoals een 2CV, is het veercomfort in de Ë-C4 simpelweg heel hoog. De bediening in het interieur werkt behoorlijk intuïtief en de eigen navigatie projecteert de route-aanwijzingen zelfs in het head-up display. Ook slinkse manieren om files te omzeilen is de Citroën Connect Nav niet vreemd, waar Google navigatie ons gewoon laat aansluiten in de file. Minpuntje is wel dat de Connect Nav alleen heel specifieke adressen herkent, hoewel je bij Google dan weer gewoon een tankstation kunt aanwijzen.

previous arrow
e-2008
Prive Lease
Peugeot e-2008

Een creatief hoogstandje. Het design van de 2008 verleidt met elegante vormgeving en moderne techniek.

Lees Review

€ 509,-

Vergelijk Aanbiedingen
100% Elektrisch
Avenger
Prive Lease
Jeep Avenger

Eerste model van Jeeps nieuwe gamma van volledig elektrische SUV’s met op de Europa afgestemde afmetingen.

Lees Review

€ 563,-

Vergelijk Aanbiedingen
100% Elektrisch
Model 3
Prive Lease
Tesla Model 3

In een wereld waarin iedereen richting een elektrisch assortiment gaat, bewijst Tesla nog steeds een koploper te zijn.

Lees Review

€ 439,-

Vergelijk Aanbiedingen
Populair
ID.3
Prive Lease
Volkswagen ID.3

Met de ID.3 Volkswagen heeft zich geschaard onder trendzetters.

Lees Review

€ 605,-

Vergelijk Aanbiedingen
Populaire keuze
KONA
Prive Lease
Hyundai KONA

Hij is ruim, praktisch, biedt veel comfort en heeft een indrukwekkend complete uitrusting.

Lees Review

€ 694,-

Vergelijk Aanbiedingen
Populaire keuze
Model Y
Prive Lease
Tesla Model Y

De Model Y weet zich duidelijk te onderscheiden van het bestaande SUV aanbod.

Lees Review

€ 635,-

Vergelijk Aanbiedingen
Populair
C40 Recharge
Prive Lease
Volvo C40 Recharge

De Volvo C40 is een veilige en stijlvolle SUV met een luxueus interieur en stijlvol interieur. Hij ziet er bijzonder sportief uit.

Lees Review

€ 730,-

Vergelijk Aanbiedingen
Heerlijke reisauto
MG ZS
Prive Lease
MG MG ZS

Een SUV met een klassieke vormgeving, 100% elektrisch en met een rijbereik van 260 km.

Lees Review

€ 499,-

Vergelijk Aanbiedingen
Populair
Ariya
Prive Lease
Nissan Ariya

Aan alle kanten word je rustig van het rijden in deze elektrische auto. Hij scoort op elk vlak voldoendes.

Lees Review

€ 669,-

Vergelijk Aanbiedingen
100% Elektrisch
next arrow

Groot genoeg

De kofferbak is groot zat voor kleding, lakens en proviand voor vier mensen en een hond. Alles paste gewoon onder de hoedenplank. De losse kofferbodem verhult verrassend veel ruimte. De Smart Pad Support is voornamelijk handig om leeg te halen en voor paspoorten in te zetten. De klimaatbeheersing doet wat je verwacht, hij beheerst het klimaat. De luxe Advanced Comfort stoelen die bij de Shine Pack horen zitten geweldig: niemand stapt vermoeid uit. Over de beenruimte voor de achterpassagiers hebben we onze hond van pakweg 60 cm hoog ook niet horen klagen. Vier kinderbenen en een hond gaat prima.

Onze ervaring is dus eenvoudigweg heel positief. We hebben 3.158 km gereden in een auto met nu 16.500 op de teller. Toegegeven, dat is voor ons ongekend nieuw. Mankementen die met sleetsheid te maken hebben zijn we niet dus tegen gekomen. Maar rationaliteit doet minder mee, het is de beleving, de ervaring die telt. En die was heel fijn. Traditioneel gezien komt dan nu het kantelpunt in verslagen als deze. Ik zal voldoen aan die verwachting.

volle bagageruimte witte Citroën ë-C4
380 liter bagageruimte

Opvallende zaken

In dagen met intensieve bergritten valt me iets op: in absolute stilstand de bak verzetten van N naar R of D levert een schokje in de aandrijving op, een ‘kloenk’. Ik weet dat dit met een traditionele automaatbak onmerkbaar, boterzacht moet gaan. Een kritische koper laat een XM V6 automaat met die klacht daarom liever staan. Stilletjes maakte ik me wel zorgen. Maar eenmaal terug in Nederland is de klacht gelukkig volledig verdwenen. De Highway Driver Assist levert in onze versie zónder adaptieve cruise control wel wat zenuwachtig gedrag op. Bij smalle wegen moet je soms over de witte strepen aan de bermkant om andere auto te passeren. Dan hoef ik geen piepend commentaar van mijn auto, laat staan bijsturing. Gelukkig kun je dit systeem ook uitschakelen. Verder is de aansluiting van Apple CarPlay iets wiebelig. Juist als je dit acuut nodig hebt, om bijvoorbeeld een laadpaal uit te zoeken die geen specifiek adres heeft (dank Citroën Connect Nav), bemerk je het slechte contact. Dan moet alles opnieuw verbinding maken en met een beetje pech ben je de afslag net voorbij als de boel weer werkt. Dit kán ook aan het Apple draadje liggen…

witte Citroën ë-C4 op berg
geen berg te hoog

Conclusie roadtrip Citroën ë-C4

Concluderend ben ik blij met mijn vakantie en met onze Ë-C4. Wij hebben een comfortabele en onvergetelijke reis gemaakt door Noorwegen. De actieradius van de Ë-C4 is zoals gezegd modaal. Op papier is dat natuurlijk jammer, in de praktijk is de actieradius van onze kinderen een stuk kleiner. Dat zie ik dus als een zeer overleefbaar probleem. Een reis als deze in een auto als deze kan ik iedereen aanbevelen. Het fijne daarnaast is dat in tegenstelling tot de doorgewinterde testrijder ikzelf de auto niet meer hoef in te leveren. Hij staat gewoon nog op de oprit. En daar ben ik blij mee.

Dit is een gastbijdrage van Jan Havik.

Het bericht Hoe houdt de Citroën ë-C4 zich tussen de elanden? verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

previous arrow
500e
Fiat 500e
Prive Lease

€ 449,-

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
e-208
Peugeot e-208
Prive Lease

Lees Review

€ 435,-

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
Corsa-e
Opel Corsa-e
Prive Lease

Lees Review

€ 485,-

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
MG ZS
MG MG ZS
Prive Lease

Lees Review

€ 499,-

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
Mokka-e
Opel Mokka-e
Prive Lease

Lees Review

€ 399,-

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
ë-C4
Citroën ë-C4
Prive Lease

Lees Review

€ 604,-

Obv M_60 mnd en KM_10000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
Spring
Dacia Spring
Prive Lease

Lees Review

€ 324,-

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
Megane E-TECH
Renault Megane E-TECH
Prive Lease

Lees Review

€ 539,-

Obv M_60 mnd en KM_5000 km,

Vergelijk Aanbiedingen
next arrow

Elektrische Auto

Private lease van een elektrische auto is nog populairder dan het privé leasen van een benzineauto. Bij Elektrische Auto Private Lease rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe elektrische auto. Bijna alle kosten zijn inclusief. Alleen de kosten voor het opladen van de auto betaal jezelf.

Wat Private Lease Elektrische Auto extra aantrekkelijk maakt is dat de aanschafprijs van de elektrische auto hoger ligt dan van een benzine auto. Dit maakt de drempel om zelf een elektrische auto te kopen hoog. Bij de privé lease van een elektrische auto wordt de auto gekocht door de leasemaatschappij. Zij betalen het hoge aanschaf bedrag en nemen het risico van de hogere afschrijving.

Doordat elektrische auto’s pas recentelijk in populariteit toenemen worden er nog niet veel elektrische private lease occasion‘s aangeboden. Het vinden van een voordelige tweedehands is daardoor lastig.

Bij het kiezen van een elektrische auto moet je wel op een aantal specifieke dingen letten. In de Private Lease Vergelijker van Leaseauto.nl is hier rekening mee gehouden. Zo is wordt bij alle elektrische auto’s de actieradius, accucapaciteit en laadtijd weergegeven.

De accu die voor het grootste deel de actieradius bepaalt is verantwoordelijk voor een groot deel van de meerprijs van de elektrische auto en daardoor ook voor de leaseprijs. Sommige modellen zoals de Tesla Model 3 worden aangeboden in uitvoering met een kleinere en een uitvoering met een grotere accu.Let hierop bij het vergelijken van de auto’s.

 Leaseauto.nl

  • Over ons
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Contact

  Private lease

  • Wat is Private Lease
  • Begrippen
  • Private Lease voorwaarden
  • Eerlijke Lease Vergelijker
  • Veelgestelde vragen
  • Voordeligste Private Lease

   Stadsauto's

  • Kia Picanto
  • Fiat 500
  • Ford Fiesta
  • Volkswagen up!
  • Hyundai i10
  • Toyota Aygo X
  • Suzuki Swift

   Compacte hatchback

  • Citroën C3
  • Renault Clio
  • Opel Corsa
  • Toyota Yaris
  • Peugeot 208
  • Kia Ceed
  • Seat Ibiza
  • Volkswagen Polo

   Hatchback

  • Ford Focus
  • Kia ProCeed
  • Opel Astra
  • Peugeot 308
  • Renault Megane 
  • Citroen C4
  • Seat Leon
  • Volkswagen Golf

   SUV/ Crossover

  • Ford Puma
  • Hyundai Kona
  • Kia Stonic
  • Opel Mokka
  • Skoda Kamiq
  • Volkswagen T-Cross
  • Volvo XC40
  • Peugeot 2008
  • Renault Captur


Private Lease Aanbiedingen per Merk

Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Dacia, DS, Fiat, Ford, Kia, Honda, Hyundai, Mini, Mazda, Mercedes, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Suzuki, Toyota, Tesla, Volkswagen, Volvo

Leaseauto.nl contact
Niets gevonden
Bekijk alle
  • Alle Private Lease Aanbiedingen
  • Elektrische Auto’s
  • Populaire merken
    • Fiat
    • Ford
    • Hyundai
    • Kia
    • Opel
    • Peugeot
    • Skoda
    • Volkswagen
  • Over Private Lease
  • Over Leaseauto.nl
  • Contact